70 százalékkal bővítette szezonális raktárait a MediaMarkt a Black Friday-ra
Raktárai bővítésével és automatizálásával, az árukészlet hónapok óta tartó felhalmozásával, és további kiszállító partnerek szerződtetésével készül a MediaMarkt a kiskereskedelem legnagyobb próbatételére. Úgy számolnak, hogy a Black Friday-tól karácsonyig terjedő időszakban a szokásos forgalom mintegy háromszorosát kell kiszolgálniuk. A MediaMarkt felkészült a megnövekvő vásárlói érdeklődésre, ugyanakkor azt javasolják, hogy aki idén futár útján várja a karácsonyi ajándékot, az rendelje meg azt legkésőbb december 20-ig.
Olyan időszakokban, mint például a Black Friday vagy a karácsony, a kiskereskedelmi szektor forgalma a többszörösére emelkedik. A Black Friday-akciók évről évre sok százezer vásárlót mozgatnak meg, akik több tízmilliárdos nagyságrendben költenek; a MediaMarktnál az idei évben ugyanakkor úgy készültek, hogy akár egy háromszoros forgalmi csúccsal is késedelem nélkül meg tudjanak birkózni. Az árukészletek feltöltése nyár óta tart, a vállalat 70%-kal bővítette raktárkapacitását, hogy legyen hely a termékek felhalmozására. „Idén sokan tartanak áruhiánytól, mert a pandémia miatt akadozott az áruellátás, az alkatrészutánpótlás; mi csak meglévő készletre hirdetünk akciót, olyan ajánlatokat kínálunk, amit a vállalt szállítási határidővel ki is tudunk szolgálni" - mondta Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezetője.
A szakember szerint ugyanis Black Friday kapcsán még mindig a kiszállítás bizonytalansága miatt aggódnak a legtöbben Magyarországon. A MediaMarkt elmúlt években elvégzett kutatásaiból kiderült, hogy évről évre egyre többen vannak azok, akik ebben az időszakban vásárolják meg a karácsonyi ajándékokat, nekik pedig rendkívül fontos, hogy a családtagnak, barátnak vagy kollégának szánt műszaki termék időben érkezzen a fa alá.
Az elektronikai áruházlánc vezetője szerint ehhez két feltételnek kell egyszerre teljesülnie: gyors árumozgatás a raktárakban, valamint a kiszállítási kapacitás hozzáigazítása a megnövekedett igényekhez. Ebben az időszakban a forgalom akár háromszorosa is lehet egy átlagos időszakban tapasztaltnak. A kiszállítások fele-fele arányban Pest megyébe, illetve az ország más területeire irányulnak az év végi akciós időszakban. Azt, hogy honnan szállítják ki az árut, tehát a központi raktárból vagy az áruházakból, azt a szállítási megrendelések alapján döntik el.
Szilágyi beszámolt róla, hogy a tavaly elindult fejlesztéseknek köszönhetően mára feleannyi idő alatt tudják az online megvásárolt árucikkeket szállításra előkészíteni a raktárból. Ennek titka a fejlesztés, pl. az automatizálás, amivel jelentősen tudtak gyorsítani a folyamataikon. A szűk keresztmetszetet a kiszállítást végző partnerek, vállalkozások száma jelentheti, de aki időben lépett, Szilágyi szerint ezen a téren is jelentős kapacitásokat tudott bevonni az év végére.
„Meghatároztunk sarokszámokat és a megrendelésszám alapján adott esetben már vásárláskor jelezni tudjuk, hogy az 1-5 vagy 1-7 napon belüli szállítási határidőt vállalunk” – állítja Szilágyi. – „Fontos, hogy kiszámítható a rendszerünk, ha valamit megígérünk, azt teljesítjük, hogy az árucikk időben megérkezzen a vásárlóhoz.” A szakember figyelmeztet ugyanakkor, hogy aki a fa alá választ műszaki cikket, annak érdemes december 20-ig megrendelni a kiszállítást, akinek nem sikerült, az sem baj, hisz áruházaik még december 24-én is nyitva lesznek.
Kapcsolódó cikkek
- Online és az üzletekben is elérhető kedvezményekkel indult a Black Week a Telenornál
- AdBlue és ingatlan is lesz az eMAG és az Extreme Digital első közös Black Friday-án
- Nyári Black Friday a Vivre-n
- Ami a polcokra kikerül, szinte azonnal elviszik a ventilátorokat
- Továbbra is szárnyal az e-kereskedelem
- Black Week: egy hét az akciók szerelmeseinek
- Robbanhat itthon év végén az e-kereskedelmi forgalom
- Ma este indul a Black Friday a Vivre.hu-n
- Szigorúan csak évente egyszer tart Black Friday-t az eMAG
- Black Friday: erre figyeljen, ha nem akarja saját kezűleg felcipelni az emeletre az új szárítógépét
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.
Nagy hatótáv, nagy lehetőségek
A GreenGo, Budapest máig egyetlen teljesen elektromos autómegosztója olyan, nagy hatótávú autókkal bővítette flottáját, amik még egy lépéssel közelebb visznek ahhoz, hogy búcsút mondhassunk a saját autónak.
Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében.
Már több millió európai Samsung felhasználó veszi igénybe az új One UI 6.1 frissítéssel érkezett Galaxy AI funkciókat
A One UI 6.1 frissítéssel még több eszközön váltak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, amelyekkel a Samsung elsőként a – 2024 februárjában megjelent – Galaxy S24 készülékeket látta el. A szoftverfrissítés a Galaxy S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 és Tab S9 szériát érintette, az AI funkciók márciustól egyre több készüléken váltak elérhetővé, amelynek köszönhetően Európa-szerte több millió felhasználó tapasztalja meg a Galaxy AI élményt.