A VW összefog az InnoEnergyvel a CO2 mentesítés érdekében
Partnerségre lép egymással a világ legaktívabb fenntartható energetikai befektetője, az EIT InnoEnergy és a Volkswagen AG. Közös fejlesztői és beruházási tevékenységeket terveznek, amelyek kifejezett célja, hogy felgyorsítsák a közlekedési szektor szén-dioxid-mentesítését, valamint felpörgessék annak elektromobilitásra való átállását. A Volkswagen egyúttal az EIT InnoEnergy egyik új részvényesévé is válik a most megkötött megállapodás alapján.
“Ahhoz, hogy szén-dioxid-mentessé tegyük a közlekedési ágazatot, temérdek fejlesztésre van szükség. Ezek megvalósításához a saját tevékenységünk mellett a jövőben egyre inkább a startup vállalkozásokra támaszkodunk majd. Az EIT InnoEnergy partnereként lehetőségünk lesz rátalálni a legígéretesebb vállalatokra az energetikai átállás minden területéről, amelyeknek aztán az üzleti modelljük bővítésében mi is segíthetünk” – hangsúlyozta Jens Wiese a Volkswagen M&A, Befektetés-tanácsadói és Partnerségek Csoportjának vezetője.
„A közlekedési szektor a történetének eddigi egyik legnagyobb változásán megy keresztül. Az autóipari vállalatok komoly választás előtt állnak: vagy úttörőként lépnek fel, vagy hagyják, hogy mások vezessék őket. A Volkswagen úgy döntött, hogy a változások élére áll, és megragadja az irányító szerepet. Éppen ezért külön büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a Volkswagen csatlakozott a részvényeseink köréhez. Készen arra, hogy ezzel az együttműködésünket újabb szintre emeljük. Végig tekintve a portfóliónkba tartozó háromszáz, a fenntartható energia területén tevékenykedő vállalkozáson, óriási lehetőség rejlik a Volkswagennel közös munkában a közlekedési szektor szén-dioxid-mentesítésének felgyorsítására” – emelte ki a megállapodás kapcsán Diego Pavia, az EIT InnoEnergy vezérigazgatója.
A Volkswagen és az EIT InnoEnergy együttműködése több mint ötéves közös múltra tekint vissza. Az Európai Akkumulátorszövetség (EBA) kulcsfontosságú tagjaiként jelentős szerepet vállalnak együttes erővel a nemzetközileg versenyképes európai akkumulátoripar fejlesztésében, amelynek hozzájárulása az éves GDP-hez, az előrejelzések szerint, 2025-től eléri a 250 milliárd eurót, miközben négymillió közvetlen és közvetett munkahelyet teremt. A két vállalat befektetéseiken keresztül egyaránt elkötelezett a svéd zöld acél gyártó H2 Green Steel-ben, és a szintén svéd akkumulátor-gyártó Northvolt-ban. A Volkswagen az idén márciusi „Power Day” rendezvényén jelentette be, hogy hat hatalmas akkumulátorgyárat, úgynevezett giga factory-t építenek Európában 2030-ig a partnereikkel közösen, összesen 240 Gigawatt órás teljesítménnyel.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar gyárigazgatók a S.E.G.A. Hungary élén
- Egyéves a Vantage Towers, hazánk egyik vezető toronyvállalata
- Óriás akkumulátorgyár épül a magyar határhoz közel
- Megerősítették a Magyar Telekom BBB+ hitelminősítését stabil kilátással
- Az ABB 2021 harmadik negyedévének eredményei
- Ötödik a Samsung a Best Global Brands listáján
- Fenntarthatóságban világelsők között a Magyar Telekom
- Ismét együtt jótékonykodik a Raben, a Danone és a Numil
- A Verizon Business és a CareAR stratégiai partnerséget kötött
- Környezetvédelmi projekteket bocsát szavazásra a Raben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.