Az Alstom szállíthatja az Egyesült Királyság első hidrogénhajtású vasúti flottáját

forrás: Prím Online, 2021. november 15. 15:27

Az Alstom, Nagy-Britannia piacvezető vasútijármű gyártó- és karbantartó vállalata, valamint az Eversholt Rail, a legnagyobb brit vasútijármű-flotta tulajdonos és finanszírozó vállalat bejelentették, hogy szándéknyilatkozatot írtak alá az Egyesült Királyság legelső hidrogénüzemű vasúti flottájának szállítására vonatkozóan.

A két cég az együttműködés keretében megosztja egymással azokat a műszaki és kereskedelmi információkat, melyek szükségesek az Alstom számára a szerelvények tervezéséhez, gyártásához, üzembe helyezéséhez és a karbantartáshoz. A flottát kezdetben tíz, három kocsiból álló, hidrogénüzemű motorvonat alkotja majd, amelyeket az Alstom Nagy-Britanniában gyárt. A vonatok az Alstomnak az Aventra elnevezésű műszaki platformjának legújabb változatára épülnek. A felek a végleges szerződéseket a tervek szerint 2022 elején írják alá.

 

Az Eversholt és az Alstom célja, hogy támogassa az Egyesült Királyság és Skócia kormányát a vasúti közlekedés teljes dekarbonizációjában. Az Egyesült Királyság 2040-re, Skócia pedig 2035-ig tervezi ezt elérni. Az Alstom volt a világon az első vállalat, amely hidrogénüzemű vasúti járművet gyártott, a ma is Németországban közlekedő Coradia iLint-et.

 

 

„A COP26 konferencia ismét emlékeztet mindannyiunkat arra, hogy milyen sürgető feladat a széndioxid-kibocsátás csökkentése. A vasút vitathatatlanul a legkisebb kibocsátással járó közlekedési mód, de mindig lehet, és kell is tovább fejlődni. Nagy örömömre szolgál, hogy aláírhattuk ezt a megállapodást az Eversholt Rail vezetőivel, amely alapján legyárthatjuk és forgalomba állíthatjuk Nagy-Britannia első, új, hidrogénüzemű vonatflottáját.” - nyilatkozta Nick Crossfield, az Alstom egyesült királysági és írországi ügyvezető igazgatója.

 

„Ha el akarjuk érni a zéró széndioxid-kibocsátási célt 2050-ig, akkor mielőbb hozzá kell látnunk az Egyesült Királyság vasúti közlekedésének dekarbonizációjához is. Ebben a folyamatban a hidrogénhajtás fontos szerepet fog játszani, az Alstommal közös projektünk pedig azt bizonyítja majd, hogy a magánszektor szereplői is képesek együttműködni a fenntarthatóbb világ megteremtése érdekében." - jelentett e ki Mark Kenny, az Eversholt Rail elnök-vezérigazgatója.

 

Az Alstom és az Eversholt Rail korábban már dolgozott együtt. A két cég a Breeze projekt keretében egy meglévő elektromos motorvonatot átalakított át hidrogénüzeművé. A projekt során szerzett széles körű ismeretek, tapasztalatok és visszajelzések lényeges segítséget jelenthetnek a termékfejlesztési folyamat során. Mindkét vállalat úgy gondolja, hogy az Egyesült Királyság vasúti szolgáltatói körében lesz piaci igény ezekre az új, korszerű és fentartható járművekre.

 

Az Alstom évtizedek óta gyárt vonatokat Nagy-Britannia vasúti szolgáltatói számára. Az egyszintes Aventra szerelvényt a vasúti fővonali szolgáltatók, a nagy kapacitású metrórendszerek és intercity járatok üzemeltetőinek igényeit figyelembe véve fejlesztette ki. Az Aventra, melyet úgy terveztek meg, hogy a modern vasúti közlekedés leggyorsabb, legokosabb és leggazdaságosabb platformja legyen, mind a kocsik hosszát, mind pedig azok belső elrendezését és formai kivitelét tekintve moduláris felépítésű. Az egységek könnyen adaptálhatók a különböző ügyféligényekhez, miközben alapvető előnyeik, a könnyű kocsiszekrény és az alacsony életciklus költségek nem változnak.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai

A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.

2024. május 17. 17:30

A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?

Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.

2024. május 17. 13:10

Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség

A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet. 

2024. május 17. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59