Az ABB Robotics bemutatta a visszanyert tengeri műanyagot felhasználó kiskereskedelem jövőjét

forrás: Prím Online, 2022. május 23. 13:51

A kiskereskedelem jövőjébe egy izgalmas 3D nyomtatási bemutatón keresztül nyerhettek bepillantást az érdeklődők egy ABB robot segítségével London egyik legjelentősebb áruházában, a Selfridgesben, az Oxford Streeten. A bemutatót áprilisban, egy kirakatban tekinthették meg a vásárlók, ahol láthatták azokat a különféle személyre szabott dizájntárgyakat, melyek egy ABB robot segítségével 3D nyomtatással készültek Parley Ocean Plastic-ból, azaz a Parley globális tisztítóhálózatából összegyűjtött tengeri műanyaghulladékból.

A 3D nyomtatási bemutató a Selfridges SUPERMARKET koncepció része, amely elgondolkodtatja a fogyasztókat arról, vajon hogyan készülnek az általuk vásárolt áruk, és ez milyen hatást gyakorol a környezetre.

 

 

„Bár a széleskörű választék nagyszerű a fogyasztók szempontjából, ennek árát a környezet fizeti meg, mivel a termékeket és a csomagolást gyakran úgy dobják ki, hogy nem gondolnak arra, hogy hová kerülnek, vagy hogy újrahasznosítják-e ezeket” – mondja Marc Segura, az ABB robotikai divíziójának elnöke. „Azzal, hogy az óceánokból származó műanyagot újra felhasználjuk a formatervezett tárgyak nyomtatásához, segítünk rávilágítani a robotok fontos szerepére a fenntartható gyártási folyamatok létrehozásában, amelyek központi szerepet játszanak egy körforgásos gazdaságban.”

 

A Parley for the Oceans környezetvédelmi szervezettel és globális hálózattal, valamint a Nagami innovatív dizájnmárkával együttműködve a bemutatón az ABB RobotStudio szimulációs szoftvere és egy IRB 6700 robot különféle bútorokat, háztartási eszközöket és egyéb tárgyakat hozott létre a Parley Ocean Plastic műanyagból, nyomtatásos technikával. A robot a Nagami egyedi műanyag extruderével nyomtatta ki a tárgyakat, amelyeket a vásárlók egy képernyőn választhattak ki és készíthettek el megrendelésük alapján, a helyszínen.

 

 

„A Parley Ocean Plastic-ot azért fejlesztettük ki, hogy a tengeri műanyagszennyezésre, valamint óceánjaink pusztulására reagálva változást idézzünk elő” – mondja Cyrill Gutsch, a Parley alapítója és vezérigazgatója. „Két iparági vezető céggel, az ABB-vel és a Nagamival együttműködve mostantól a világon bárhol igény szerint nyomtathatunk, hogy a problémát megoldássá alakítsuk. Azon túlmenően, hogy a Selfridge Áruházhoz hasonló kiskereskedelmi helyszíneken történő nyomtatás hatalmas hulladékcsökkentési potenciált jelent, szeretnénk ezt a technológiát arra is használni, hogy a helyi közösségek világszerte üzleti lehetőségekké és hasznos tárgyakká változtathassák a helyi műanyagszennyezést. Az óceánokért, az éghajlatért és az életért.”

 

A kiskereskedelmi élmény robotizált átalakítása

A bemutató nemcsak az ökoinnováció jelentőségét hangsúlyozza, hanem segít rávilágítani a robotos automatizálásban rejlő szélesebb körű lehetőségekre is, amelyek segítik a kiskereskedőket abban, hogy vásárlókat vonzzanak üzleteikbe. A robotokat már most is egyre nagyobb számban alkalmazzák a készlet- és szállítási menedzsmentben, valamint az üzleten belüli szolgáltatások esetében is, és a Coherent Market Insights* kutatószervezet becslése szerint számuk 2028-ra várhatóan 30 százalékkal növekszik majd a kiskereskedelemi szektorban.

 

„A robotokat egyre inkább arra használják, hogy a vásárlókat visszacsalogassák a bevásárlóutcára” – mondja Segura. „Úgy véljük, hogy a jövőbeni felhasználásukat három fő trend határozza majd meg: a mikroteljesítés, melynek során a robotokat az üzletekben alkalmazzák, hogy elvégezzék a rendelések teljesítését és kiszállítását; a személyre szabás, ahol a robot a vásárló egyedi igényei szerint készíti el az adott terméket, kiegészülve az automatikus személyre szabás lehetőségével, azaz a korábbi vásárlási szokásokra vonatkozó adatok alapján történő új lehetőségek ajánlásával; és a "kiskereskedelmi szórakoztatás", ahol a robotot egy interaktív kiállítás vagy bemutató részeként a vásárlók tájékoztatására vagy szórakoztatására használják.”

 

 

Az egyik példa erre az ABB robotdemója a német Solebox divatáru üzletében, Berlinben, amely a vásárlók által egy képernyőn kijelölt cipőket lehet kiválasztani. Ha a cipő nem kényelmes, esetleg a vásárló valami mást szeretne kipróbálni, a robot kiveszi a fiókból, és visszateszi a polcra. A kínai mobilkommunikációs vállalat, a Huawei, illetve az ABB által közösen kifejlesztett kiskereskedelmi kioszk segítségével az ügyfelek számos készüléket, például okostelefonokat és táblagépeket gyűjthetnek össze. A nagy forgalmú helyekre tervezett kioszk az ABB FlexBuffer rendszerét használja az online megrendelt vagy a helyszínen vásárolt eszközök kiválasztásához. A kiválasztott termékek egy gyűjtőfiókba kerülnek, ahonnan a vásárlók ezután elvihetik őket. 

 

„A kiskereskedők számára izgalmas lehetőségeket tartogat a robotok alkalmazása az üzletekben a pult mögött, és a vásárlótérben egyaránt” – összegzi Marc Segura. „Azáltal, hogy a robotok az üzleten belül elvégzik a mikroteljesítési műveleteket, a személyzet felszabadul azok alól a feladatok alól, amelyek során emberekkel direkt módon kell foglalkozniuk, így több figyelmet fordíthatnak arra, hogy a vásárlóknak jobb, teljeskörűbb élményt nyújtsanak.”

 

 

„Amint azt a Selfridges Áruházban bemutatott installáció is mutatja, a robotok akár az üzlethelyiségekben is használhatók, ezzel lehetővé téve az áruk személyre szabott előállítását a fogyasztás helyén, ami a kiskereskedelmi élmény új dimenzióját teszi elérhető.”

 

Ez az új ügyfélszegmens tovább bővíti az ABB portfólióját szélesebb körű stratégiájának részeként, amely az új és nagy növekedési potenciállal rendelkező szegmensek – többek között a logisztika, az egészségügy és az építőipar – felé történő terjeszkedés felgyorsítására irányul. 

 

_________________

* https://www.coherentmarketinsights.com/market-insight/retail-robots-market-4535  

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja

A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.

2024. május 16. 19:47

Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja

Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.

2024. május 16. 14:43

Így működnek majd a távfelügyelt boltok

A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.

2024. május 16. 13:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38