Az NMHH összeállításából kiderült, hogy mit hallgattunk tavaly a neten

forrás: Prím Online, 2022. november 11. 13:58

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) összeállította a 2021-es zenei toplistákat a Spotify és a YouTube lejátszásai alapján. Az elemzés igyekszik bemutatni, hogy mely előadók és zeneszámok a legnépszerűbbek a sokak által használt zenei streamingszolgáltatón és a leggyakrabban látogatott videómegosztón. A vizsgálat középpontjában a magyar közönség toplistái állnak, melyeket összehasonlítottak a hazai rádiók lejátszási listáival.

A magyar lakosok egy jelentős csoportja – főleg a fiatalabb generáció – alig hallgat már rádiót. A Spotify, a YouTube és számos további online tartalomszolgáltató platformján saját maguk látják el a műsorszerkesztők szerepét, hiszen hosszú éveken át finomított algoritmusok segítik őket a zeneszámok kiválasztásában. Míg a rádiós toplistákon inkább az figyelhető meg, hogy mit hallgattatnak az emberekkel, az online platformokon az, hogy mit hallgatnak szívesen a befogadók. Sok olyan előadó tevékenykedik – magyar és külföldi egyaránt –, aki az itthoni rádiókban nagyon gyakran szerepel, ám a netes listákon nem található, és ez fordítva is igaz.

 

A YouTube listáját G.w.M vezeti

A YouTube sajátossága, hogy nem feltétlenül a zenei élmény az elsődleges. Fontos, hogy milyen klipet készítenek az alkotók, hiszen egy jól eltalált videó akár tízmilliós nézettséget is produkálhat. Ezt láthatjuk a hazai rádiókban nem játszott magyar rapperek klipjeinél is. Az NMHH kutatása szerint a magyarok kedvenc előadója G.w.M volt, akinek videóit 2021-ben 93,5 milliószor nézték meg a netezők, a rádiók ugyanezen időszakban azonban csupán 79-szer szerkesztették műsorba, amivel a rádiós toplistán a 3.770. helyet sikerült elérnie. A toplista dobogójára rajta kívül Burai (75,7 millió megtekintés) és T. Danny (64,6 millió megtekintés) került fel, akiket L.L Junior és Majka követett.

 

A zeneszámok közül a legnépszerűbb Nemazalány és Sofi-nak az Üres Szívek dala volt, amit 19 millióan láttak az év során, de Azahriah és Desh-nek a Mind1-e és Tóth Andi Néztek-e is 15 millió feletti megtekintést produkált. A rádiók top 100-ában egyetlen top5-ös szám szerepel, legtöbbször a Mind1-et játszották közülük, a 127 rádión összesen 1.937-szer. 

 

nmhh.hu

 

A Spotify listáján Azahriah és DESH az élen

A Spotify a piaci viszonyokhoz képest olcsón kínál jó minőségű terméket „korlátlan” mennyiségben. Az algoritmus előtérbe helyezi a nagy kiadók által közzétett zenéket, emiatt néhány népszerű magyar előadón kívül a hallgatók elől rejtve maradnak a kisebb hazai zenekarok és művészek. A magyarok által legtöbbet hallgatott húsz magyar előadó közül az első helyen Azahriah és DESH áll 12,2 millió streammel, őt a rádiókból is jól ismert Follow The Flow követi 6 millió lejátszással, majd Bruno X Space 5,5 millióval. Negyedik helyen a Bagossy Brothers Company, míg az ötödiken ALEE áll.

 

A rádiós műsorszerkesztők kedvencei közül sokakat alig hallgatnak online

A rádiókban toronymagasan vezető Rúzsa Magdolna a Spotify-os 200-as toplistára egyetlen számmal került fel, amelyet a Halott Pénzzel adott elő (Szeretni, akit nem lehet). Ezzel a szerzeménnyel éppen átlépte a milliós lejátszást. Ákos, Kowalsky Meg A Vega, Magna Cum Laude, Honeybeast, Margaret Island, Hooligans, Berkes Olivér, Caramel, Bon Bon, Kállay Saunders András, New Level Empire, Soulwave, Zséda vagy Zanzibár, mind olyan zenészek, akik a rádiós top20-ban végeztek, a Spotify-on és a YouTube-on azonban minimális sikereket értek el.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59