Black Friday – egykor novemberi ünnep, de mi a helyzet most?

forrás: Prím Online, 2022. november 21. 12:40

A Picodi csapata megvizsgálta a Black Friday ajánlatok keresési statisztikáit Magyarországon és nemzetközi szinten, valamint elemezte a Black Friday és Black Week egyes napjaira és időpontjaira vonatkozó eladási statisztikákat.

 

  • Magyarország a lista élén áll abban, hogy milyen mértékben veszítették el az érdeklődésüket a vásárlók az elmúlt 3 évben (53%-kal kevesebben érdeklődnek a Black Friday iránt, mint korábban);
  • November vége még mindig aktív időszak a magyar e-kereskedelemben, amikor az eladások száma másfélszeresére nő egy átlagos naphoz képest;
  • A Black Friday akció során egy átlagos kosárérték 15.018 Ft;
  • Legszívesebben ilyenkor bútorokat, ruházati-és elektronikai termékeket vásárolunk, ezeket követik az utazások és az ékszerek;
  • Pénteken, a legmagasabb vásárlási számmal rendelkező napszak 19:00–21:00 óra közé tehető;
  • Az üzletek átlagosan 41%-os árengedményt ajánlottak, bár csak korlátozott számú termékre és termékkategóriákra vonatkoztak ezek a kedvezmények.

 

A Black Friday már nem hozza lázba a vásárlókat?

 

 

 

Annak érdekében, hogy megnézzük, hogyan változott a Black Friday leárazások iránti érdeklődés, a Google Trends platform adataihoz fordultunk, a 2019-es pandémia előtti évet tekintve kiindulási alapnak. Az országok túlnyomó többségében csökkent a Black Friday akciókkal kapcsolatos keresések száma. A legnagyobb csökkenés Törökországban (−81%), Nigériában (−67%), Kolumbiában (−63%), Oroszországban (−58%) és Lengyelországban (−54%) volt. Magyarországon a vásárlók 53%-kal kevésbé érdeklődtek a Black Friday leárazások iránt. Ez valószínűleg nem csak a világjárvánnyal és a bizonytalan pénzügyi helyzettel függ össze, hanem azzal is, hogy a „Black Friday” vagy „Black Week” elnevezéseket túlzottan gyakran használják a november végi leárazásokon kívül más promóciókra is.

 

Vannak azonban olyan országok, ahol a járvány ellenére a vásárlók gyakrabban keresték a Black Friday ajánlatokat, mint korábban. Ilyen ország Chile (+33%), Japán (+22%) és Finnország (+1%).

 

A Black Friday napi eladások még mindig magasak

 

 

 

Bár a fekete péntek kevésbé népszerű, mint korábban, a november végi leértékelések még mindig a magyar e-kereskedelem egyik legforróbb időszakát jelentik. 2021. november 26-án az eladások száma 167%-kal nőtt egy átlagos nap eladási számához képest. A Black Week mutatója a többi napra 54% és 96% között mozog.

 

Másrészt azokban az országokban, ahol a Picodi szolgáltatás működik, a Black Friday-n átlagosan 320%-kal nőtt az eladások száma.

 

Black Friday magyarul

 

 

 

A november végi kiárusításokban résztvevő magyarok körében a legnépszerűbb termékkategóriák a bútorok, ruházati-és elektronikai termékek, háztartási gépek, utazások és ékszerek voltak. Egy átlagos kosárérték 15.000 Ft volt, és a megszerzett kedvezmény mértéke −41%, mellyel átlagosan 10.600 Ft-ot lehetett spórolni. Fontos azonban megjegyezni, hogy az üzletek által bejelentett százalékos árengedmények általában az eladott termékek kis hányadára vonatkoztak.

 

Elemeztük a napközbeni vásárlási tevékenységet is. A magyarok tömegesen tartoznak az esti vásárlók közé: az online boltok csúcsidőszaka 19:00 és 21:00 óra közé esik.

 

Módszertan és források

 

A Black Friday leárazások iránti érdeklődésre vonatkozó adatok a Google Trends platformról származnak. Az eladások növekedésére, a legnépszerűbb termékekre, az átlagos kosárértékre és a kedvezményekre vonatkozó adatok a Picodi.com platform statisztikáiból származnak, és a 2021. november 22–28. közötti időszakra vonatkoznak.

 

Forrás: Picodi.com

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59