Indul a Telekom év eleji kampánya
A világ bizonytalansága és kiszámíthatatlan változásai a magyar családok sokaságát állítják új kihívások elé. Ilyenkor válik igazán kulcsfontosságúvá, hogy a családok gondoskodni tudjanak a családtagok jólétéről, egzisztenciális és érzelmi biztonságáról. A szülők vállára kettős súlyként nehezedik az elvárás, hogy miközben gyakran erejükön felül teljesítenek a munkában, folyamatosan jelen tudjanak lenni a család mindennapi életében, a hétköznapok apró pillanataiban - akár fizikai távollétük idején is.
A problémakör szélesebb értelmezési keretét azok a változások adják, amelyek manapság mutatkoznak az apák családi szerepvállalása területén. A Magyar Telekom kiterjedt kutatást* indított, hogy feltérképezze a magyar családok működését, a családban betöltött szerepek átalakulását. A kutatás egyértelmű eredményei szerint nagyon erős törekvése az apáknak, hogy egyensúlyt teremtsenek a családfenntartói, kenyérkeresői feladatok, illetve a folyamatos, minőségi jelenlét és az érzelmi bevonódás, gondoskodás között. A családterapeuták és családok részvételével végzett vizsgálat rámutatott: ennek a jelenlétnek az egyik fontos eszköze a hétköznapi, rendszeres, játékos szokások, rituálék kitalálása és fenntartása. Ezek a teljesen egyedi, családon belüli, ismétlődő motívumok erős köteléket formálnak az anyák, apák és gyermekek, általában a családtagok között, így tartva benne a sokszor távol levő apát is a család szövetében. Azok a családok, akik apró szokásaikat a nehézségek közepette is fenntartják, hatékonyabban állnak helyt a külső kihívásokkal szemben.
A Telekom januárban induló kampánya megmutatja, hogyan képes egy szülő még távollétében is fenntartani a családi érzelmi kötelékeket a digitális megoldások segítségével. A reklámfilmben egy olyan apát láthatunk, aki esti műszakban, másodállásban dolgozik azért, hogy a családját egzisztenciális biztonságban tudhassa. Közben azonban nem adja fel a kislányával töltött közös pillanatokat, így az együtt kitalált „szellemvadászatukat” sem. Mindent megtesz azért, hogy az esti távollétei alatt is értékes időt tölthessenek együtt: a város építményei és utcabútorai által megjelenített furcsa és mókás „szellemarcokat” gyűjti össze, és küldi haza a kislányának, aki egy „szellemfogdában” foglyul ejti őket. Ezzel a bejáratott, kedves közös szokással végződik minden napjuk.
„Integrált csomagunk, a Magenta 1 évek óta a családok megbízható szövetségese, hogy összefogva, együtt többre legyenek képesek: minden családtag megtalálhatja benne azt az elemet, amire éppen szüksége van a mindennapok gördülékenyebbé tételéhez. A Magenta 1-ben a korlátlan mobilcsomagokat mindig kedvezőbben vehetik igénybe ügyfeleink, így akkor is ott lehetnek egymás számára, amikor más teendőik fizikailag távol tartják őket.” – mondta el Farkas Mira, a Telekom Lakossági Szolgáltatások marketing igazgatója.
„A 2022-es év kihívásokat tartogatott mindenki számára. Aktivista márkaként arra törekszünk, hogy folytassuk a már megkezdett szerepvállalásunkat, megkönnyítsük az odafigyelést és a családi összedolgozást, és egyúttal biztosítsuk a családokat arról, hogy a Telekom itt van velük, és segít nekik akkor is, amikor nehézségekkel kell szembenézniük. A digitális megoldások által a családi egység biztosítása és a meglévő szokások fenntartása könnyebbé válhat” – tette hozzá Szabó Béla, márka- és kereskedelmi kommunikációs igazgató.
„Nem csak a reklámfilmek, hanem általában a filmek szintjén is nagyon igénylem, hogy aktívabban foglalkozzanak aktuális társadalmi dilemmákkal, az emberek hétköznapjait érintő kérdésekkel, a közhangulattal, úgyhogy őszintén nagyon örültem ennek a lehetőségnek rendezőként és emberileg is” – Szimler Bálint, rendező.
A kampány további elemei is az apák helyzetére fókuszálnak – azokat a pillanatokat emelve ki, amikor a fizikai távollét ellenére mégis közeli kapcsolatban maradnak az apák a családjukkal. A Telekom hosszabb távon is tervez az apaszerep változásával, az apák intenzívebb bevonódásával foglalkozni, az idei év egyik meghatározó tematikájaként több aktivitásra is készül ezen a területen.
______________________
* 224 családterapeuta kérdőíves, 14 családterapeuta mélyinterjúja és országos család látogatások alapján összeállított felmérésben Komándi Krisztián és Szászi Barnabás Ph.D. viselkedés kutatók vettek részt.
Kapcsolódó cikkek
- Magenta 1 koncert a Telekomtól
- A Telekom kapta a Deloitte Zöld Béka Díjat, a különdíj a Budapest Airporté
- Jövőt idéző válaszok egy gyorsan változó világ kihívásaira: megnyílt a FutureZone3.0
- Folytatja a 4 napos munkahét tesztelését a Magyar Telekom
- Ötödik éve a Magyar Telekom a legvonzóbb munkahely a telekommunikációs szektorban
- A Magyar Telekom 2022. harmadik negyedéves eredményei
- A Telekom ügyfelei már Szlovákiában is élvezhetik a VoLTE szolgáltatást
- Hogyan tudjuk felkészíteni gyermekeinket a holnapra?
- Gyerekszobától a tanteremig – Két nap a digitális tudatosságért
- Gyorsítósávon az önvezetés felé
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.