Új keresőt fejleszt a Google
A Google egy teljesen új, mesterséges intelligencia által működtetett keresőmotort fejleszt, amelyet Magi projektnek neveznek, hogy személyre szabottabb élményt nyújtson a felhasználóknak. A felhasználói igények előrejelzésével ez a technológia beszélgetésalapú keresési élményt hoz létre, relevánsabbá és vonzóbbá téve a keresési eredményeket. Ez a radikális változás megköveteli, hogy a vállalkozások az új keresőmotor AI-alapú megközelítéséhez igazítsák SEO-stratégiájukat.
A Google az új keresőmotrojával válaszol az olyan feltörekvő, mesterséges intelligencia (AI) alapú versenytársakra, mint a Bing és a Chat GPT. Ezek a változások forradalmasítani fogják a keresővel való interakcióinkat, és mélyreható hatással lesznek a cégek SEO és tartalommarketing stratégiáira.
„Az olyan chatbotok, mint a Google Bard, a Microsoft Bing és az OpenAI ChatGPT egyre nagyobb teret hódítanak, a keresőmotorok a beszélgetésalapú megközelítés felé mozdulnak el. A vállalkozásoknak a tartalmaikat a társalgási keresésre kell optimalizálniuk azáltal, hogy közvetlenül a felhasználók kérdéseire reagálnak, és természetesebb nyelvi stílust alkalmaznak tartalmaikban” – vetítette előre Tóth Mihály, a KERKOM marketing kommunikációs szakembere.
Csökkenhet a hirdetések jelentősége a keresési találatokban
A szakember szerint a keresőmotorok személyre szabottá válásnak erősödésével a vállalkozásoknak is erőteljesen változtatniuk kell stratégiáikon.
„A vállalkozásoknak a jobb felhasználói élmény biztosítására kell összpontosítaniuk. Ez magában foglalhatja a weboldalak mobileszközökre való optimalizálását, az oldal betöltési sebességének javítását, valamint a felhasználók egyedi igényeihez és preferenciáihoz igazodó tartalom létrehozását” – tette hozzá Tóth Mihály.
A Google keresőmotor-fejlesztése után is azt tervezi, hogy a kirdetéseket a keresési találatok között tartja, a felhasználók számára azonban az AI által generált válaszok növekvő relevanciája iatt ezek jelentősége csökkenhet.
„A vállalkozásoknak alternatív lehetőségeket kell keresniük a felhasználók bevonására, például szponzorált tartalmakat, natív hirdetéseket vagy influencer marketinget kell alkalmaznia” – véli a kommunikációs szakember.
AI-alapú marketingstratégia
Tóth Mihály szerint mivel a Google olyan AI-alapú eszközöket fejleszt, mint a GIFI, a Tivoli Tutor és a Searchalong, a vállalkozásoknak is érdemes megfontolniuk, hogy az AI-alapú technológiákat beépítsék marketingstratégiáikba. Ezek az eszközök ugyanis segíthetnek a célzottabb tartalmak létrehozásában, személyre szabott tanulási élményt nyújthatnak, és fokozhatják a felhasználók elkötelezettségét.
„Mivel a keresőmotorok és a mesterséges intelligencia technológiák egyre fejlődnek, a vállalkozások számára létfontosságú, hogy tájékozottak maradjanak a legújabb fejleményekkel kapcsolatban. Az iparági hírek rendszeres nyomon követése és a stratégiák ennek megfelelő kiigazítása segít a vállalkozásoknak abban, hogy versenyképesek maradjanak a folyamatosan változó digitális környezetben” – fejtette ki a szakember.
Kapcsolódó cikkek
- Felelősségteljes mesterséges intelligencia fejlesztés – jó úton járunk?
- Erre használják a magyarok a ChatGPT-t
- Félünk az AI-tól, pedig magunktól kellene
- ChatGPT és rossz kistestvére a ChaosGPT
- Így látja a mesterséges intelligencia a magyar népbetegséget
- A mesterséges intelligencia szabad múltja és korlátozott jövője
- Húsvéti locsolókölni a mesterséges intelligencia közreműködésével
- Az Animatiqua újabb időutazásra hív – most a múlt helyett a jövőbe!
- Itt a kriptoról is mindent tudó ChatGPT és AI-képgenerátor
- A mesterséges intelligencia felhasználását kutatják a Széchenyi-egyetem doktoranduszai
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.