Megjelent az IAB Hungary új, hazai podcastpiaci kiadványa

forrás: Prím Online, 2023. június 16. 16:33

Kik, miért és hogyan hallgatnak ma podcastet hazánkban? Hogyan viszonyulnak a különböző műsorokhoz, a hirdetésekhez és a reklámozott márkákhoz? Mely tartalmak a legértékesebbek a hallgatók számára? És miért számít prémium médiumnak a podcast? – többek között ezekre a kérdésekre is választ ad a hazai podcastpiacot feltérképező Podcast Insight Hungary 2023 kiadvány, amely mától az iab.hu weboldalán teljes terjedelmében elérhető.

Magyarországon először az IAB Audió Munkacsoportjának megrendelésére készült átfogó és reprezentatív médiakutatás a podcastpiacról 2021-ben. A tartalomfogyasztási szokások azonban gyorsan és sokat változnak, ezért egy újabb kutatásban vizsgáltuk meg, hogyan fejlődött ez a piac az elmúlt bő két év alatt. A hazai podcastfogyasztási szokásokat feltérképező kutatás adatfelvétele* 2023 tavaszán zajlott, az eredményeket a Podcast Insight Hungary 2023 pdf-alapú kiadványban mutatjuk be, amelyben arra is választ adunk, miért gondolják a médiapiac döntéshozói, hogy 2023-ban is a podcast lesz a legsikeresebb digitális média.

 

 

A kutatás során többek között az alábbi megállapítások születtek:

● Közel duplájára nőtt a gyakori podcasthallgatók száma. Hazánkban másfél millióan hallgatnak heti rendszerességgel podcastet, amely 87,5 százalékos növekedést jelent a két évvel ezelőtti 800 ezres számhoz képest. 

● Egyre hosszabb ideig és egyre több műsort fogyasztanak a magyar podcasthallgatók.  A közel 7,5 millió 18 év feletti (Forrás: KSH), hazai internetező 20 százaléka hetente átlagosan 5,6 órán át hallgat podcastet – ez 2021-hez képest 55,5 százalékos emelkedést jelent.

● Négy demográfiai jellemzővel lehet leírni az átlagos podcasthallgatókat: városban élnek, értelmiségiek, jómódúak és fiatalok – vagyis magas vásárlóerejű társadalmi réteghez tartozó, prémium célcsoportot jelentenek.

● A kutatás szerint az okostelefonos applikáció az elsődleges fogyasztási mód, de a telefon mellett asztali gépen és laptopon is hallgatnak podcastet.

● A podcast hallgatása közben a felhasználók leginkább olyan tevékenységet végeznek, amely nem igényel komolyabb kognitív bevonódást, figyelmet.

● A podcastek hallgatói elfogadják a reklámokat, utánanéznek és vásárolnak is az ott hirdetett termékekből, szolgáltatásokból.

● A heti rendszerességgel podcastet hallgatók 27 százaléka mondta azt, hogy fizetett már olyan teljes podcastadásért, amelynek csak a vágott verziója volt ingyenesen elérhető.

 

Az IAB Audió Munkacsoportja megbízásából az NRC piackutató által készített, második hazai podcast-médiakutatás eredményeit összegző kiadványt Román Balázs, a Betone alapítója, az Audió Munkacsoport vezetője szerkesztette. A hazai és nemzetközi piaci körképet, a fogalommagyarázatokat és a marketingcélú megjelenési lehetőségeket is tartalmazó kiadvány pdf-formátuma teljes terjedelmében letölthető az IAB Hungary Dokumentumtárából.

 

________________________

*A kutatási jelentés alapjául szolgáló adatfelvétel 2023 márciusában és áprilisában zajlott, Magyarország legnagyobb online paneljén, a Netpanelen. Az omnibusz kutatás alapján 1000 fő 18+ éves hazai internetezőt vizsgáltak meg – a minta reprezentatív nem, kor, iskolai végzettség, településtípus és régió jellemzők mentén.

Forrás: https://iab.hu/dokumentumok/podcast-insight-hungary-2023/

Kulcsszavak: IAB IAB Hungary podcast

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59