Közel félmilliárd tonna CO2-kibocsátás elkerülésében segítette ügyfeleit a Schneider Electric

forrás: Prím Online, 2023. augusztus 19. 10:25

Az idei második negyedév végére már 481 millió tonnára nőtt az a szén-dioxid mennyiség, amelyet nem bocsátottak ki a légkörbe a Schneider Electric ügyfelei a cég megoldásainak és szolgáltatásainak köszönhetően. A társaság legfrissebb fenntarthatósági jelentése szerint a környezetbarát alapanyagok aránya a termékeiken belül már elérte a 22 százalékot, a csomagolásnál alkalmazott egyszer használatos műanyagok aránya pedig jóval 50 százalék alá csökkent.

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat kiadta legfrissebb, 2023 második negyedévének végéig elért eredményeit bemutató fenntarthatósági jelentését. A társaság 2021-ben indított el egy 2025-ig tartó programot, az abban megfogalmazott célok teljesítését pedig azóta is folyamatosan méri és publikálja. A fenntarthatósági program most tart félidejénél és az elmúlt években jelentős előrelépést ért el a cég.

 

A vállalat 11 globális és több mint 200 helyi célkitűzést fogalmazott meg a kezdeményezés elindításakor. Ezek közé tartozik, hogy segíti ügyfeleit abban, hogy számottevő mértékben csökkentsék CO2-kibocsátásukat, a cél ezen a területen a 800 millió tonnás érték elérése 2025-ig. Az idei második negyedév végére 481 millió tonna szén-dioxid-kibocsátás elkerülését támogatta a társaság, ami azt jelenti, hogy mindössze 3 hónap alatt 23 millió tonnával sikerült növelni ezt az értéket. 

 

 

A program részeként jelentős vállalásokat tett a Schneider Electric a felhasznált alapanyagokra és a csomagolóanyagokra vonatkozóan is. Az idei második negyedévben a termékekben használt alapanyagok 22 százaléka volt környezetbarát, a cél ezen a területen 2025-re az 50 százalékos arány elérése. A csomagolásban tovább csökkent az egyszer használatos műanyagok aránya, a júniussal zárult negyedévben már csak 46 százalék volt. A társaság újrahasznosított papírból készült kartonnal helyettesíti az egyszer használatos műanyagot, a cél az, hogy 2025-re teljesen eltűnjön a cég termékeinek csomagolásából.

 

 

A Schneider Electric nem csak ügyfeleit, beszállítóit is támogatja a fenntarthatósági törekvéseik megvalósításában. Ennek jegyében indította útjára Zero Carbon Project nevű kezdeményezését, melynek célja, hogy az ezer legnagyobb beszállítója CO2-kibocsátását 2025-ig 50 százalékkal csökkentsék. Az idei második negyedév végéig 19 százalékos csökkenést sikerült elérni. 

 

„Fenntarthatósági kezdeményezéseink átalakító jellegűek, így nem feltétlenül várhatók gyors győzelmek. Vannak területek, ahol hosszabb időre van szükség a még látványosabb előrelépéshez, de arra számítunk, hogy a program második felében jelentős eredményeket érünk el. Mivel már csak két és fél évünk maradt éghajlati és társadalmi ambícióink eléréséig, koncentráltnak és aktívnak kell maradnunk, hogy megfeleljünk a szemléletformáló vállalatunk alapelveinek: helyesen cselekedni a közjó érdekében, és mindenkit magunkkal vinni erre az útra” – mondta el Gwenaelle Avice-Huet, a Schneider Electric stratégiai és fenntarthatósági igazgatója. 

 

A Schneider Electric második negyedévre vonatkozó fenntarthatósági jelentése itt érhető el

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59