MI-vel teszi hatékonyabbá és fenntarthatóbbá a cégek működését a Schneider Electric
Mesterséges intelligencia (MI) megoldással egészíti ki EcoStruxure Resource Advisor megoldását a Schneider Electric, a lépésnek köszönhetően a vállalati döntéshozók még gyorsabban férhetnek hozzá a cégük energiafelhasználási és fenntarthatósági adataihoz. Az új rendszer zártkörű béta tesztje szeptemberben indul és várhatóan az év végén, illetve 2024 elején lesz szélesebb körben is elérhető.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat bejelentette az EcoStruxure Resource Advisor Copilot bevezetésére vonatkozó tervét. A vállalat a nagy nyelvi modell (Large Language Model) technológiát használva hozta létre Resource Adivsorba beépített digitális segítőtársat, a Copilotot. A megoldás fejlettebb adatelemzéssel, vizualizációval, döntéstámogatással és teljesítményoptimalizálással támogatja a cégek energetikai és fenntarthatósági csapatait abban, hogy még jobb munkát végezzenek. A Copilot zártkörű béta tesztelése szeptemberben indul, a rendszer pedig 2023 végén vagy 2024 elején lesz szélesebb körben is elérhető.
A digitális korszak és a szemléletformáló gazdaság iránti igény egyszerre történő megjelenése új kihívások sorát hozza el a vállalatok számára, ami még fontosabbá teszi, hogy a vezetők digitális megoldásokat használjanak a szervezetek környezeti és társadalmi hatásainak kezelése érdekében. Az új Copilot alkalmazásával a Resource Advisor felhasználói könnyedén lekérdezhetnek adatokat, ábrákat hozhatnak létre, és értékes információkhoz juthatnak. Ez az egyszerűsített megközelítés csökkenti az emberek által végzett adatelemzés szükségességét, így a felhasználók a stratégiai fontosságú döntésekre összpontosíthatnak.
„A fenntartható, digitális jövő építése azt jelenti, hogy innovatív, hatékony eszközöket kell kifejlesztenünk, amelyekkel napjaink növekvő szén-dioxid-mentesítési kihívásaira válaszolhatunk. A feladat tehát, hogy a világ legnagyobb vállalatai számára létrehozzuk az „együttműködő intelligenciát” azzal, hogy a csúcstechnológiát párosítjuk az emberi szakértelemmel, hogy mérhető eredményeket érhessünk el. A Resource Advisor Copilot lehetővé teszi ügyfeleink számára, hogy gyorsabban, felelősségteljesebben és magabiztosabban dolgozzanak, miközben a vezető globális tanácsadói csapatunk szakértelmével támogatva kezelik a vállalatuk erőforrás-gazdálkodási kezdeményezéseit” – mondta el Steve Wilhite, a Schneider Electric fenntarthatósági üzletágának elnöke.
Az új eszköz a legújabb MI-alapú fejlesztés a Schneider Electric fenntarthatósági üzletágától. A részleg korábbi megoldásai közé tartozik az MI-alapú kockázatoptimalizálás, a számlák érvényességének megállapítására vonatkozó szolgáltatás, illetve a csúcsidőszaki riasztások. Emellett a részleg valamennyi szoftvermegoldását – amely magában foglalja a Zeigo Network, Zeigo Activate és Zeigo Power termékeket – az adattudomány, a gépi tanulás és az MI-alapú automatizálás támogatja.
„A Resource Advisor Copilot bevezetése a Schneider Electric digitális vezető szerepének új korszakát jelenti. A globális adatokkal való interakció és a valós idejű adatmegtekintés felgyorsításának egyedülálló képessége gyorsabban és messzebbre viszi ügyfeleiket. A mesterséges intelligencia termékeikbe és szolgáltatásaikba történő integrálásával a Resource Advisor Copilot a vállalati fenntarthatósági stratégiák felelősségteljes és skálázható megvalósítását szolgálja” – mondta el az új megoldásról Amy Cravens, az International Data Corporation (IDC) kutatási menedzsere.
Kapcsolódó cikkek
- Nemzetközi nagyágyúk beszélnek Budapesten a legfrissebb mesterséges intelligencia trendekről
- Szlovákiát is meghódította a magyar online bőrgyógyászati klinika
- Mesterséges intelligencia és deep learning technológiák alkalmazásával segíti a bálnák megmentését a Huawei
- A vállalati digitalizáció nem technológia, hanem nyitottság kérdése
- A Continental és a Google Cloud közös fejlesztésének köszönhetően hamarosan beszélgethetünk autónkkal
- Egészség, fenntarthatóság, biztonság – ezt várják a magyarok a MI-től
- A digitalizált vállalatok jobban bíznak a mesterséges intelligenciában
- Összefogott a Schneider Electric és a SUEZ
- Ai kiállítást szervez a Prompter Csoport
- A helyi infrastruktúrát is fejleszti a Schneider Electric Dunavecsén
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.