Az e-kereskedelmi cégek 41 százaléka a tavalyinál kisebb karácsonyi forgalomra számít
A visszafogott várakozásokat alátámasztják az online kereskedőknek a Black Friday kapcsán szerzett tapasztalatai is. A teljes megkérdezett kör 45 százaléka szervezett akciót erre az időszakra, és az akciózók több mint kétharmada (69%) számolt be arról, hogy a fekete péntek forgalma alulmúlta előzetes várakozásaikat. A beszámolók 46 százaléka jelzett a tavalyinál kisebb forgalmat, ami azt jelenti, hogy nem csupán az infláció mértékével, hanem azt meghaladó mértékben csökkent reálértékben az online kereskedők árbevétele. A kosárérték a tavalyihoz hasonló szinten állt: a webáruházak 29 százaléka nem tapasztalt változást tavalyhoz képest, ugyanakkor 36 százalékuk növekedésről, 35 százalékuk pedig csökkenésről számolt be.
A lehetséges okok között a legtöbb válaszadó azt jelölte meg, hogy a lakosság most kevesebb elkölthető pénzzel rendelkezik, de valószerűnek tartják azt a magyarázatot is, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben sokan a kivárást és a tartalékolást helyezték előtérbe.
„A hazai kereskedők által érzékelt piaci visszaesés valós jelenség, de annak mértéke a teljes e-kereskedelmi szegmensben kisebb mértékű lehet, mivel idén a vásárlók a tavalyinál nagyobb mértékben rendelnek külföldön bejegyzett webáruházaktól – mondta Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője. – Továbbra is érvényes marad az a hosszú távú tendencia, hogy a kereskedelmi forgalom fokozatosan tolódik át az online térbe. Így teljes piacot tekintve arra számíthatunk a karácsonyi szezonban, hogy a megrendelések száma idén is eléri a tavalyi mértéket, a megrendelt küldemények átlagos értéke pedig valószínűleg szintén stagnálni fog.”
Kapcsolódó cikkek
- Tippek a biztonságos online karácsonyi vásárláshoz
- Rekordot döntenek-e a futárszolgálatok?
- Erre nem számítottunk – megtorpant az online kiskereskedelem
- A magyarok több mint fele használ ár-összehasonlító oldalakat online vásárlás során
- CBRE: Az e-kereskedelem egyre nagyobb teret hódít
- Egyre több ellenőrzést indít az adóhatóság az e-kereskedelemben
- Új fizetési kapu magyar e-kereskedőknek
- GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben
- A kisboltok sorsára juthatnak a magyar webshopok
- Az e-kereskedelmet is átalakította tavaly a visszafogott lakossági fogyasztás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.