A Digital River és az EU internetes adópolitikája

Kiss Ádám Zoltán, 2003. június 27. 22:48
[smallimage 1 left] Az elektronikus kereskedelmet támogató szolgáltatásokkal foglalkozó cég, a Digital River arra törekszik, hogy érthetőbbé tegye ügyfelei számára az online értékesítést terhelő forgalmi adót, hogy azok könnyebben eleget tegyenek a július 1-jével életbe lépő új európai uniós szabályozásoknak.
Az uniós jogszabályok szerint mind az EU-tag, mind az EU-n kívüli kereskedők kötelesek lesznek forgalmi adót felszámítani "digitális áruk" online értékesítése, többek között az európai fogyasztókkal folytatott üzleti tranzakciók után. Az új EU-s online adótörvények érintik az elektronikus kereskedelem számos résztvevőjét, mint pl. a letölthető szoftverek és elektronikus könyvek értékesítőit, a zene, a digitális filmek, a számítógépes játékok és a távoktatás szolgáltatóit.

További bonyolító tényező az is, hogy a forgalmi adó értéke országonként változik. Egyes országokban alacsonyabb, például Luxemburgban csak 15%-os, azonban Dániában és Svédországban akár a 25%-ot is elérheti. "Az ügyfélnek bonyolult és nehézkes kiszámolni ezt az adófajtát. Regisztrálnia kell valamennyi EU-tagállamban, és ki kell számítania a helyes adóértéket, illetve szoftvert kell vásárolnia ahhoz, hogy az egész műveletet elvégezhesse" - nyilatkozta Jay Kerutis, a Digital River Software és a Digital Commerce Services elnöke.

A Digital River változtatásokat hajtott végre saját e-kereskedelmi rendszerében is, hogy segíthessen az ügyfeleinek eligazodni a gyakran bonyolult és szövevényes adótörvényekben. A minnesotai székhelyű cég ügyleteinek több mint negyedét az Egyesült Államokon kívül köti, és ennek következtében megéri a számára adószámítási szolgáltatásokat nyújtani e-kereskedelmi ügyfeleinek.

Az új szabályozás óriási kihívást jelent a kereskedők számára, akik kénytelenek rendszerüket jelentősen átalakítani annak érdekében, hogy teljesítsék az előírásokat. Az új törvény életbe lépésének ráadásul az is várható következménye lesz, hogy az amerikai székhelyű cégek ezután magasabb áron értékesítik termékeiket az európai vásárlóknak.
Kulcsszavak: törvény EU

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén

Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.

2024. május 14. 14:52

A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén

Újabb megmérettetésen, a Tyre Reviews 2024-es négyévszakos abroncsteszten győzedelmeskedett a Continental AllSeasonContact 2 modellje. Hét 205/55R16-os méretű, VW Golfra autóra felszerelt, egész évben használható modellből álló tesztmezőnyben ért el első helyezést.

2024. május 14. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36