Felmérés készül az infokommunikációs szállítói piacról
Az IVSZ a probléma megoldására a piaci szereplők összefogását kezdeményezte, hogy együtt határozzák meg a közös információigényt. A tervek szerint az IVSZ koordinálja majd a rendszeres - évente 1 alkalommal történő - adatgyűjtést és elemzéseket. Az IVSZ az infokommunikációs szektor szállítói oldaláról önkéntes adatszolgáltatás alapján, független piackutatók segítségével teszi elérhetővé a beérkezett adatokat és a kutatás eredményeit.
A felmérésnek köszönhetően az informatikai vállalkozások számára lehetőség nyílik a valós piaci információkon alapuló stratégiai tervezésre, illetve a stratégiai jelentőségű döntések megfelelő megalapozására. Az IVSZ számára a felmérés eredménye lehetőséget biztosít az iparági lobbytevékenység támogatására, a kormányzati szervek (IHM, ITDH) pedig átfogó képet kaphatnak az iparág helyzetéről, problémáiról, valamint a fejlesztendő területekről.
A Szövetségben Várnai Tamás (Synergon) vezetésével külön munkacsoport alakult az IKT felmérés koordinálására. Az első kutatás, melynek célja a teljes hazai IKT szállítói piac felmérése a szereplők bevonásával, várhatóan nyárra készül el.
A felmérés tervezett területei:
· Magyar IKT piac és részpiacai
· Piaci barométer
· Iparági SWOT (ágazati és szegmens szintű) analízis
· Iparági jellemzők (K+F, marketing, HR)
A nyertes kutatócéget (vagy cégeket) az IVSZ május közepéig választja ki. A kutatás pontos megtervezésére, az adatfelvételre és az ebből következő elemzésekre májustól júliusig kerül sor, az eredményeket a Szövetség előreláthatólag nyár végén publikálja.
Kapcsolódó cikkek
- IT-piac: A szolgáltatási szektor a legerősebb
- IVSZ-IT piackutatás: 2005-ben 1.345 milliárd forint informatikára
- Nagy volt érdeklődés az IVSZ 13-ik Menedzser Találkozója iránt
- Informatikára 37-137 milliárd forint 2007-2013 között
- A rendszeres játék nem mossa össze a valós és a virtuális világ határait
- IVSZ: Az informatika maga a modernizáció
- Átfogó piackutatás a magyarországi infokommunikációs szállítói piacról
- IVSZ - Magyarország i2010 Workshop
- Technológiai cégek: magas iparág iránti bizalom, lassuló növekedés
- Szerelmet a férfiak fogadtak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.