Magyar informatikai vállalatok az amerikai piacon - avagy piacra lépés amerikai és magyar szemmel
A konferencián elsősorban magyar IT vállalatok és szakmai szervezetek képviselői vettek részt. A rendezvény célja az volt, hogy az IHM-HTEC program keretében elősegítse a magyar IT vállalatok üzleti kapcsolatainak fejlődését, és felkészítse a cégeket az amerikai piacra való belépésre.
A 2003 végén életre hívott HTEC program egyre jelentősebb szerepet tölt be a magyar IKT vállalkozások amerikai és dél-kelet-ázsiai megjelenése elősegítésében. A 2003 végén kezdődött HTEC program fő célja, hogy feltárja az adott piacon lévő konkrét üzleti lehetőségeket, és ezeket közvetítse a magyar cégeknek, egyúttal felkészítse őket a célpiacon való sikeres megjelenésre, valamint hogy információs és fizikai bázist teremtsen azoknak a magyar cégeknek, amelyek saját jelenlétet terveznek az USA-ban, Kínában, vagy a térség más országában.
A cégek direkt támogatása 2004 elején kezdődött meg, amikor januárban az IHM kiírta azt a pályázatot, amely a kis- és középvállalkozások amerikai piacra jutását segíti. Ebben az IHM több, a pályázó cégek amerikai piacra jutásához szükséges szolgáltatás igénybevételéhez nyújt utólagos, vissza nem térítendő támogatást. A konkrét támogatásokon túl a HTEC program indirekt módon is hozzájárul az amerikai, illetve ázsiai piacra jutáshoz azzal, hogy az érdeklődő vállalatok részére segítséget kínál infrastruktúrájával, adatbázisaival, tanácsaival. Ezt a lehetőséget egyre több vállalat veszi igénybe díjmentesen.
A HTEC program keretében az elmúlt év végéig 8 cég nyert el, összesen 142 millió forint direkt támogatást. A megvalósításba bevont saját, vállalati erőforrás a 300 millió Ft-ot is elérheti. 2005-ben egy újabb, 50 millió forintos pályázatot írt ki az IHM, mely még idén is nyitva áll a hazai informatikai vállalkozások előtt. Az iparági támogatás keretében több, mint 400 millió forint értékű szolgáltatási támogatást élvezhettek a hazai IT cégek.
A program sikerének tekinthető az az újfajta támogatási rendszer is, amely a támogatottól is elvárja az aktív részvételt a program megvalósításában. Ez nem csak a finanszírozás közösségét, hanem a szakmai tevékenység közös összefogással történő fejlesztését is jelenti, mivel a támogatottaknak terveik megvalósításához az IHM mind szakmai mind anyagi támogatást nyújt, de csak saját forrásaik kiegészítéseként.
Az eltelt idő egyértelműen igazolta a HTEC sikerességét. A programban részt vevő cégek az elmúlt időszakban közel 600 millió forint értékű exportot realizáltak. Mérhetően nőtt a magyar IT szektor ismertsége a célpiacokon és több tucat cég próbálhatta ki erejét Amerikában vagy kínában "védett" körülmények között."
Kapcsolódó cikkek
- Amerikai üzleti kapcsolatfejlesztés magyar IT vállalatokkal
- Informatikai és távközlési albizottság létrehozását kezdeményezi a Fidesz
- Magyar vélemény szerint az elektronikus kapcsolattartás védelmére kell koncentrálni az EU-ban
- A szélessáv terjedése fontos versenyképességi tényező
- Digitális műsorszórás - Magyarország 6-8 országos sávot szeretne
- Szakmai konferencia és ingyenes programok a szélessáv jegyében
- 2011-re minden háztartás elérheti a széles sávot
- Szélessáv Napja és szélessávkereső az internet hazai elterjedéséért
- Nyugat-Dunántúl: 75,1 százalékos szélessávú internet lefedettség
- Kóka: infokommunikációval a versenyképesség fokozásáért
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.