Magyarországi kutatás a száznál több pc-vel rendelkező szervezetek adattárolásáról és adatmentéséről
A telefonos kvantitatív kutatás célcsoportjába a 100 vagy annál több PC-vel rendelkező gazdálkodó szervezetek és költségvetési intézmények tartoztak, amelyek a Symantec célcsoportját képezhetik a vizsgált termékkategóriákban. Az intézmények esetében az adatfelvételbe csak az általános központi közigazgatás, középfokú oktatás, felsőfokú oktatás, fekvőbeteg-ellátás, egyéb egészségügy tevékenységcsoportba tartozó szervezeteket vonták be.
A célcsoportban használt mintegy 21 ezer szerver fele kritikus szervernek számít, 63%-a Windows platformot használ, az egyéb hálózati operációs rendszerek aránya 20% alatti. A szegmens IT kiadásai között kiemelkedő helyen áll a megbízható mentésre és visszaállításra, valamint a rendelkezésre állásra fordított összeg, az összes IT-kiadás közel egynegyedét ilyen célokra fordítják a vizsgált szervezetek, és az IT rendszer működése szempontjából 47 százalék tartja legfontosabbnak az elérhetőséget.
Adatmentés, tárolás
A kutatás eredményei szerint az adatok tárolását SAN infrastruktúrával a szervezetek 16%-a valósítja meg; a legjellemzőbb a DAS [45%], illetve a NAS [41%] infrastruktúra alkalmazása, a vizsgált intézmények, szervezetek csaknem fele önálló adatközponttal rendelkezik, és a szervezetek 41 százaléka a telephelyén kívül is tárol adatokat. Az IT rendszer működése szempontjából a megkérdezettek 30%-a legfontosabb szempontnak az adatok rendezettségét tartja, de közel ennyien, 26%-uk, a tárhelyek méretét jelölte meg elsődleges szempontnak. A desktop/laptop eszközökön tárolt adatok védelme, szinkronizálása a szervezetek mindössze 29%-ánál megoldott, de további 19%-ukat érdekelné ilyen megoldás.
Biztonsági mentés, archiválás
A biztonsági mentés, archiválás tekintetében 41 százalékuk a legfontosabb szempontnak, feladatnak a kritikus működésű szerverek mentését tartja. Dedikált adatvédelmi felelős a megkérdezett szervezetek csupán 38 százalékánál van, és 65%-uk rendelkezik mentési szabályzattal. A megkérdezettek 80%-ának van valamilyen felettes szerve, azonban ezen cégek nagy része [70%] önállóan dönthet a biztonsági mentéssel, archiválással kapcsolatos kérdésekben. Biztonsági mentés jellemzően naponta készül [67%], a szervezetek 11 százalékánál van napi többszöri, 22 százaléknál heti, 18 százaléknál havi mentés [is]. A vállalatok többségéről elmondható, hogy a biztonsági mentésben nagyobb automatizálást várnak el, illetve a szolgáltatási szintek közötti differenciáltsággal elégedetlenek.
Visszaállítás, üzletmenet-folytonosság
A szervezetek 72%-ánál ritkábban, mint havonta vagy soha nincs szükség valamilyen adat visszaállítására; 50%-nál jellemzően nincs vagy nagyon minimális az adatvesztés, 68%-nál 1 vagy több órát vesz igénybe a visszaállítás. A szervezetek 85%-ánál ritkábban, mint havonta vagy soha nincs szükség valamilyen rendszer visszaállítására, újraélesztésére; 56%-nál jellemzően nincs vagy nagyon minimális az adatvesztés, 66%-nál több órát, egy napot vesz igénybe a visszaállítás. A szervezetek csaknem mindegyikénél van belső IT munkaerő, de majdnem minden második külső szolgáltatót is alkalmaz a folyamatos üzletmenet biztosításához.
A Veritas márkanév ismertsége, megítélése
Minden ötödik szervezet Symantec/Veritas termékeket használ az adatmentés és visszaállítás terén. A Symantec/Veritas termékeket az említett két területen, valamint az archiválásban használják a legtöbben, és 45 százalékuknak nagyon pozitív képe alakult ki a Veritasról. A Veritas márkát megbízhatónak, szakértőnek, a fejlesztésekben élenjárónak tartják.
Kapcsolódó cikkek
- Hibás Symantec-frissítés bénított le kínai PC-ket
- Adatlopástól félnek az internetezők
- A céges adatok fele laptop-lopás és hanyagság miatt vész el
- Felmérés a vállalatok mentési és archiválási szokásairól
- Symantec-segítség a tavaszi lomtalanításban
- Tovább fokózódott az online adatlopás veszélye
- Pc-szintű biztonság mobil eszközökhöz Symantec szoftverrel
- Norton 360: internetvédelem a laikus millióknak
- Németország Európa adathalász-fellegvára
- A spammerek már nem az ösztönökre akarnak hatni
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.