Magyarországi kutatás a száznál több pc-vel rendelkező szervezetek adattárolásáról és adatmentéséről

forrás Prim Online, 2006. december 1. 10:32
A Symantec tegnap online sajtókonferencián (webcast) ismertette annak a kutatásnak az eredményeit, amelyet a cég magyarországi képviseletének megbízásából a BellResearch végzett a Symantec/Veritas termékek használatáról a száznál több személyi számítógépet működtető magyarországi gazdálkodószervezetek és intézmények körében.
A 2006 harmadik negyedévében folytatott kutatás fókuszában a jelentős IT infrastruktúrával rendelkező magyarországi szervezetek álltak. A három vizsgált kérdéskör egyike a Symantec/Veritas illetve a konkurens termékek használata volt az adatmentés és -visszaállítás, a magas rendelkezésre állás, a tárolóerőforrás-kezelés és konfigurációs felügyelet, valamint a teljesítményfelügyelet, teljesítményhangolás területén. Az üzleti és költségvetési szervezetek között egyértelmű a különbség az első három területen, a cégek javára: az IT kiadásokon belül a cégek jellemzően nagyobb arányban költenek az első három területre, mint az intézmények. A teljesítményfelügyeletre és -hangolásra azonban egyenlő arányban figyelnek erre az üzleti és intézményi szféra szervezetei. A kutatás kitért még a szervezetek kapcsolódó IT infrastruktúrája és a fenti 4 területhez kapcsolódó kiadások volumenére és a Symantec és Veritas egyesülésének ismeretére, megítélésére.

A telefonos kvantitatív kutatás célcsoportjába a 100 vagy annál több PC-vel rendelkező gazdálkodó szervezetek és költségvetési intézmények tartoztak, amelyek a Symantec célcsoportját képezhetik a vizsgált termékkategóriákban. Az intézmények esetében az adatfelvételbe csak az általános központi közigazgatás, középfokú oktatás, felsőfokú oktatás, fekvőbeteg-ellátás, egyéb egészségügy tevékenységcsoportba tartozó szervezeteket vonták be.

A célcsoportban használt mintegy 21 ezer szerver fele kritikus szervernek számít, 63%-a Windows platformot használ, az egyéb hálózati operációs rendszerek aránya 20% alatti. A szegmens IT kiadásai között kiemelkedő helyen áll a megbízható mentésre és visszaállításra, valamint a rendelkezésre állásra fordított összeg, az összes IT-kiadás közel egynegyedét ilyen célokra fordítják a vizsgált szervezetek, és az IT rendszer működése szempontjából 47 százalék tartja legfontosabbnak az elérhetőséget.

Adatmentés, tárolás

A kutatás eredményei szerint az adatok tárolását SAN infrastruktúrával a szervezetek 16%-a valósítja meg; a legjellemzőbb a DAS [45%], illetve a NAS [41%] infrastruktúra alkalmazása, a vizsgált intézmények, szervezetek csaknem fele önálló adatközponttal rendelkezik, és a szervezetek 41 százaléka a telephelyén kívül is tárol adatokat. Az IT rendszer működése szempontjából a megkérdezettek 30%-a legfontosabb szempontnak az adatok rendezettségét tartja, de közel ennyien, 26%-uk, a tárhelyek méretét jelölte meg elsődleges szempontnak. A desktop/laptop eszközökön tárolt adatok védelme, szinkronizálása a szervezetek mindössze 29%-ánál megoldott, de további 19%-ukat érdekelné ilyen megoldás.

Biztonsági mentés, archiválás

A biztonsági mentés, archiválás tekintetében 41 százalékuk a legfontosabb szempontnak, feladatnak a kritikus működésű szerverek mentését tartja. Dedikált adatvédelmi felelős a megkérdezett szervezetek csupán 38 százalékánál van, és 65%-uk rendelkezik mentési szabályzattal. A megkérdezettek 80%-ának van valamilyen felettes szerve, azonban ezen cégek nagy része [70%] önállóan dönthet a biztonsági mentéssel, archiválással kapcsolatos kérdésekben. Biztonsági mentés jellemzően naponta készül [67%], a szervezetek 11 százalékánál van napi többszöri, 22 százaléknál heti, 18 százaléknál havi mentés [is]. A vállalatok többségéről elmondható, hogy a biztonsági mentésben nagyobb automatizálást várnak el, illetve a szolgáltatási szintek közötti differenciáltsággal elégedetlenek.

Visszaállítás, üzletmenet-folytonosság

A szervezetek 72%-ánál ritkábban, mint havonta vagy soha nincs szükség valamilyen adat visszaállítására; 50%-nál jellemzően nincs vagy nagyon minimális az adatvesztés, 68%-nál 1 vagy több órát vesz igénybe a visszaállítás. A szervezetek 85%-ánál ritkábban, mint havonta vagy soha nincs szükség valamilyen rendszer visszaállítására, újraélesztésére; 56%-nál jellemzően nincs vagy nagyon minimális az adatvesztés, 66%-nál több órát, egy napot vesz igénybe a visszaállítás. A szervezetek csaknem mindegyikénél van belső IT munkaerő, de majdnem minden második külső szolgáltatót is alkalmaz a folyamatos üzletmenet biztosításához.

A Veritas márkanév ismertsége, megítélése

Minden ötödik szervezet Symantec/Veritas termékeket használ az adatmentés és visszaállítás terén. A Symantec/Veritas termékeket az említett két területen, valamint az archiválásban használják a legtöbben, és 45 százalékuknak nagyon pozitív képe alakult ki a Veritasról. A Veritas márkát megbízhatónak, szakértőnek, a fejlesztésekben élenjárónak tartják.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott

A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.

2024. május 20. 10:27

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG

A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.

2024. május 18. 13:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59