Az Apple a sereghajtó a Greenpeace listáján
Az Apple 2,7 pontos eredménye ugyanakkor tizedre megegyezik az augusztusi mutatóval, amit a Greenpeace azzal indokolt, hogy a többiekkel ellentétben az iPod-gyártó semmit sem változtatott eddigi szemléletén. A hivatalos beszámoló szerint az Apple továbbra is visszatartja az általa használt környezetvédelmi szabályozás alá eső anyagok részletes listáját, illetve nem közöl menetrendet sem a mérgező PVC alapanyagok, sem a bróm-alapú lángmentesítők kivonására vonatkozóan. A kilenc Greenpeace által felállított kritérium közül a cég egyedül az újrahasznosítás terén mutatott fel eredményeket.
Az új lista:
1. Nokia – 7,3 pont
2. Dell – 7 pont
3. Fujitsu-Siemens – 6 pont
4. Motorola – 6 pont
5. Sony Ericsson – 5,7 pont
6. Hewlett-Packard – 5,7 pont
7. Acer – 5,3 pont
8. Lenovo – 5,3 pont
9. Sony – 5 pont
10. Panasonic – 4,3 pont
11. LG – 4 pont
12. Samsung – 4 pont
13. Toshiba – 3,7 pont
14. Apple – 2,7 pont
Kapcsolódó cikkek
- 3 millió iPhone-nal készül a startra az Apple?
- iPhone az Ebay-en 1500 dollárért
- Az információs technológia szerepe a környezetvédelemben
- Az Apple frissíti MacBook Pro modelljeit
- Elektromos árammá alakítja a processzor-hőt egy új találmány
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- 29-én mutatkozik be az iPhone
- Környezettudatosság az információtechnológia alkalmazásában
- Ökológia a számítógépközpontban - mit tehetünk érte?
- Visszakövethetők a DRM-mentes iTunes-számok
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.