Egyszerű és gyors hozzáférés az európai kulturális örökség digitalizált értékeihez
A projekt deklarált célja az európai kultúra értékeinek bemutatása és reprezentálása mind Európa, mind a világ számára, amelynek érdekében megkísérli egységes formátumban, közös infrastruktúrában, egységes adatmodell szerint összegyűjteni, elérhetővé és kereshetővé tenni az Európában fellelhető – elsősorban digitális – kulturális gyűjtemények (múzeumok, könyvtárak, levéltárak) leíró adatait.
A konzorciumnak jelenleg három magyar tagja van: az Oktatási és Kulturális Minisztérium, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, továbbá a Neumann Kht. A minisztériumok a projekthez egy sajátos kötelezettségvállalással csatlakoznak, vállalták, hogy a projektidőszak során a digitalizálás, digitális kultúra, digitális infrastruktúra területein évente és fejenként 250 millió Ft-ot költenek. A Neumann Kht., azon belül is a Nemzeti Digitális Adattár (NDA) feladata a projekt magyarországi szakmai végrehajtása, amelynek keretében egy műtárgyszintű metaadatbázist, protokolt, szabványt és infrastruktúrát fejleszt és tart fenn. A Michael (Plus) projekt eredményeként létrejövő gyűjteményi metaadatbázis az NDA számára a már létező, tárgyszintű metaadatbázis egyfajta kiegészítését, bővítését is jelenti, ezért amellett, hogy az NDA elindítja és szolgáltatja a magyar Michael adatbázist és keresőt, meg kívánja oldani a két adatbázis integrált megjelenítését és kereshetőségét is.
Az európai Michael portál elindításával 2006 decemberében egy közös, többnyelvű keresőfelületen elérhetővé vált az eddig elkészült angol, francia és olasz adatbázis. A budapesti találkozóval a projekt megvalósításának újabb fázisa kezdődött el, melyet a projekt magyarországi partnereként a Neumann Kht. koordinál. Ennek a projektfázisnak a keretében további 11 ország digitális gyűjteményeinek katalógusa készül el, majd ezek összekapcsolásával 2008-ban egy összeurópai gyűjteményi adatbázis jön létre. A Neumann Kht. a rendszer implementálásával kapcsolatos szakmai és koordinációs feladatokat (National Rollout and Localisation) látja el.
A Michael (Plus) projekt a magyarországi intézmények számára egy viszonylag kevés erőforrást igénylő, ám kiemelkedő lehetőség arra, hogy az interneten elérhetőek, láthatóak és megtalálhatóak legyenek. A projekt 2007 tavaszára jut el abba a szakaszba, hogy megkezdődhet a magyarországi digitális gyűjtemények feltárása és rögzítése. Az ezres nagyságrendben található magyarországi gyűjtemények teljes feltérképezése nehéz feladat, ezért szükség van az összes digitális gyűjteménnyel rendelkező intézmény aktív részvételére.
Kapcsolódó cikkek
- A T-Mobile is idő előtt bevezeti az alacsonyabb roaming díjakat
- A Pannon határidő előtt bevezeti az EU új roaming-tarifáit
- Felére csökkenhetnek augusztustól a roaming tarifák
- Szeptember 17-én dől el a Microsoft-EU per
- 122 millió európai az interneten
- Növekvő net-populáció egész Európában
- Az EU hadat üzen a kiberbűnözésnek
- Európai kérdőjelek a Google adatfelhasználási gyakorlata körül
- Az Európai Parlament jóváhagyta, hogy csökkenjenek a roamingdíjak nyártól az EU-ban
- Roaming: augusztustól már felére csökkentett tarifák
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.