Az újságcikktől egyenesen a boltba

Napi Gazdaság nyomán Napi Gazdaság nyomán, 2000. január 12. 22:00
Előfizetői díjakból nem tudnak megélni az internet újságjai, és a sima reklámok sem hoznak elég bevételt számukra. A Financial Times által elemzett on-line üzleti modell keresési trendekből idéz a Napi Gazdaság.
Ha különleges pr-lehetőségként akarnak a hirdetési piacra lépni, akkor olyan kapcsolatot kell kifejleszteniük a szerkesztőségi anyagok, illetve a reklámbevételek között, ami csak az on-line technológia világában megvalósítható. A tartalom és a reklám önmagában halott, a tartalom plusz elektronikus kereskedelem képlet "király". Így foglalja össze az on-line újságok pénzügyi ellátására irányuló kísérleteket a Financial Times cikkírója. Hiába emelték látogatóik számát egyik évről a másikra szinte a semmiről több százezerre az olyan internetes kiadványok, mint a Salon.com, a Cnet.com és a Wired.com, reményük sincs arra, hogy előfizetői díjat szedjenek olvasóiktól. E téren csak a hagyományos lappiacon bevett újságok, például a The Wall Street Journal vagy a The Economist tudnak eredményeket felmutatni. Pedig az eltelt években a piaci részesedés kihasításáért vállalt veszteségek után most már üzemi szinten is kifizetődővé kell válniuk, minthogy a létrejöttüket finanszírozó kockázati tőkebefektetést felemésztették.

A reklámbevételek hagyományos formái nem kínálnak kielégítő megoldást, minthogy a hirdetők megelégelték a virtuális tér fekete lyukaiban elnyelődő kiadásaikat: most már nem az érdekli őket, hogy egy webhelyet hányan keresnek fel havonta, hanem az, hogy kik is azok a látogatók, mi van a zsebükben és benyúlnak-e abba a zsebbe, ha valami olyat látnak, ami érdekli őket.

Érzékelve a változásokat a C|net például az elmúlt évben olyan webkereső szoftvert vásárolt, amely önműködően felkutatja az elektronikus kereskedelmi végpontokat. Ezt hozzárendelték on-line termékbemutatóikhoz. Az olvasó böngészik az ismertetőben, és e link segítségével megnézheti, ki mennyiért mit kínál az adott termékkörben. Ha valami elnyeri a tetszését, rákattinthat a "vásárlás" ikonra.

Két éve a tartalom volt minden, tavaly a hirdetés, az idén a tartalomtól közvetlenül elérhető elektronikus kereskedelem. Lehet, hogy jövőre további módszerek egészítik ki az on-line publikációk és a reklám szimbiózisát.

Kulcsszavak: reklám +fontos trend

Megnyílt Magyarország vadonatúj e-sport központja

Megnyílt Magyarország vadonatúj e-sport központja, a Delta 1 Esports Café. A budapesti bázis egyedülálló módon trénereket, játékos menedzsmentet, mentorprogramokat, edzőtábort kínál az amatőr és profi e-sportolóknak, továbbá AI képzéseket minden érdeklődőnek. Az új központ küldetése, hogy felemelje az e-sport tehetségeit, segítse mindazokat, akik szeretnének ezen a területen fejlődni, érvényesülni.

2024. június 2. 17:48

SZTNH: a fiatalok kétharmada tisztában van azzal, hogy a MI használata felvethet szerzői jogi aggályokat

Tízből négy fiatal használt már mesterséges intelligencián (MI) alapuló eszközt, derül ki a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) idei kutatásából

2024. június 2. 15:39

Megnyílt Magyarország vadonatúj e-sport központja

Megnyílt Magyarország vadonatúj e-sport központja, a Delta 1 Esports Café. A budapesti bázis egyedülálló módon trénereket, játékos menedzsmentet, mentorprogramokat, edzőtábort kínál az amatőr és profi e-sportolóknak, továbbá AI képzéseket minden érdeklődőnek. Az új központ küldetése, hogy felemelje az e-sport tehetségeit, segítse mindazokat, akik szeretnének ezen a területen fejlődni, érvényesülni.

2024. június 2. 14:23

Az állkapocs mozgását és a környezeti zajszintet is elemzi az LG új fülhallgatója

Az LG Electronics (LG) bemutatta legújabb TONE Free fülhallgatóját, amelyet a lenyűgöző hangzás jegyében terveztek. Az új T90S modellt grafén, azaz egyetlen atom vastagságú grafitréteg felhasználásával alkották meg, amellyel az eszköz a korábbinál kényelmesebb illeszkedést kínál. 

2024. június 2. 13:46

Reprezentatív véleménykutatás készült a mobiltárca alkalmazásokkal kapcsolatos felhasználói szokásokról

Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) újabb országos reprezentatív közvélemény-kutatást készíttetett: az Egyesület ezúttal a „Mobiltárca megoldások a felhasználók szemével – reprezentatív kutatás a mobiltárca (wallet) alkalmazásokkal kapcsolatos felhasználói szokásokról és attitűdről” témában végezte el a kétfázisú felméréseit.

2024. június 2. 11:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52