Termelésirányítás Pályázati forrásból
Különösen a hazai tulajdonú, jelentős növekedést maguk mögött tudó termelő cégekre jellemző, hogy a tulajdonos-ügyvezető, aki egyébként a leghatékonyabban tudja a munkákat szerezni, nem tudja másra átruházni a termelési vezetői szerepét, holott más fontos feladatai is lennének. Gyakori példa, hogy a termelő vállalatok vezetői napokat töltenek el azzal, hogy számukra is nehezen átlátható Excel táblákban próbálják a termelést megszervezni.
E gyakran fenyegető és sajnos sokszor bekövetkező helyzetre ad megoldást egy termelésirányítási funkciókkal kiegészített ERP rendszer. Segítségével az egyes munkafolyamatokat úgy tudják megtervezni, hogy azok ne csak külön-külön, hanem rendszerben is határidőre készüljenek el, és ne következzen be torlódás vagy kapacitáskiesés. Ha egy határidő módosulása miatt újra kell tervezni a gyártási folyamatot, akkor egy jó termelésirányítási rendszer követni tudja, hogy melyik gépen van kapacitás, és hogyan ütemezhető át a gyártás a leghatékonyabban.
Egy ilyen rendszerrel a vezető azonnal átlátja az üzemben folyó munkálatokat, ezért könnyen tervezhet olyan új folyamatokat, amelyek növelik a vállalat eredményességét. Ezen felül gyorsan, előre felismerheti a határidőket fenyegető kapacitáshiányt vagy a nyereséget veszélyeztető kihasználatlanságot, így időben reagálhat.
A kis-és középvállatok termelésirányítási folyamatainak egyik gyakorlott hazai szakértője a rEVOLUTION Software. A cég a Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszer speciális iparági változataival segíti a gyártó cégeket üzletmenetük hatékonyságának a javításában.
„A vevők kéréseire és változó igényeire való gyors reagálás versenyelőnyt biztosít” – hangsúlyozza Bódog Norbert, a rEVOLUTION ügyvezető igazgatója. „A rendelési ígéretek hatékony kezelésének köszönhetően az ügyfelek szükség esetén rögtön megbízható szállítási határidőt kaphatnak, a sürgős szállítói rendelések pedig közvetlenül a vevőrendelésből tervezhetők, mindemellett a rendelések a termelési ciklus bármely pontján módosíthatók.”
A rEVOLUTION még 2005-ben vezette be a Dynamics NAV integrált vállalatirányítási rendszert a Schako Kft.-nél, Európa egyik piacvezető, légtechnikai komponensek gyártásával és kereskedelmével foglalkozó cégének magyarországi leányvállalatánál. A párhuzamos nyilvántartások, a kereskedelmi és gyártási folyamatok egy rendszerben történő összefogott kezelésében nyert kedvező tapasztalatokra tekintettel a Schako 2006-ban bevezette a rendszer termelésirányítási modulját is.
„Nagy előrelépést jelentett a gyártástervezésben a vállalatirányítási rendszer bevezetése. A gyártási modulban számos termékvariáció gyártása állítható be, a művelettervezés során pedig a folyamatban rögzített változások azonnal megjelennek a kapcsolód területeken is. Miután feltöltöttük az adatállományt, a rendszert könnyedén tudtuk használni, és a segítségével rengeteg időt takarítottunk meg.” – hangsúlyozza Karnuts László, a Schako Kft. termelési igazgatója.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.