A Lausanne-i Könyvtár a Google-on
A Bibliotheque cantonale et universitaire de Lausanne (BCU) kétmillió kötettel rendelkezik.
A Google által digitalizálandó első lausanne-i kötetek már ősszel elérhetőek lesznek a világhálón - közölte Hubert Villard, a BCU igazgatója.
A program költségeinek oroszlánrészét a Google állja. A szállítás, a biztosítás, az elektronikus feldolgozás költségeit vállalta az amerikai internetes cég, a svájci kanton hatóságai szinte semmit sem fizetnek majd a munkáért, amelynek költségeit 6-9 millió euróra (1,5-2,25 milliárd forint) becsülik.
A BCU főleg a 17. és 19. század között élt francia szerzők műveiből válogatott, de német, angol, latin, spanyol, sőt még japán nyelvű köteteket is a Google rendelkezésére bocsátott. Ezeket a műveket ingyen lehet majd lehívni az amerikai keresőprogramból - ám arra az esetre, ha később a Google fizetőssé tenné a műveletet, a BCU szerződésben kötötte ki, hogy feltehesse a digitalizált könyveket a saját honlapjára, amely legkésőbb 2008 szeptemberében készül el és ingyenes lesz.
Kapcsolódó cikkek
- 200 millió Google Earth felhasználó
- Biztonságtechnikai céget vásárolt a Google
- Offline módban is használhatók a Google webalkalmazásai
- Trösztellenes bizottság vizsgálja a Google-Doubleclick összeolvadást
- Újabb Google-gyilkos kereső a láthatáron
- Európai kérdőjelek a Google adatfelhasználási gyakorlata körül
- Top 100 keresés a Google oldalain
- MEK: webtér-archiválás és képadatbázis az elektronikus könyvtár tervei között
- Átalakított univerzális Google kereső
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.