A cégek nagy részének nincs hosszú távú mobilinformatikai stratégiája
A nemzetközi felmérés nyomán a mobilitásra való felkészültség három területét vizsgálták:
- alkalmazások és adatközpontok távoli elérésének lehetősége
- csoportmunka és a hatékony kommunikáció támogatása
- a fő vállalati eszközök, erőforrások és munkaerő elhelyezkedésének és állapotának nyomon követése.
A felmérés számos hangsúlyos pontra mutatott rá. Igaz ugyan, hogy a cégek már napjainkban is nagyszámú mobilmegoldást alkalmaznak (pl. WLAN, távmunkakörnyezet, távoli elérés és mobil e-mail), azonban ezeket nem egységes formában, hanem csak ad-hoc jelleggel használják. A kutatás szerint cégek több mint 60 százalékának nincs hosszú távú mobilinformatikai stratégiája. Ráadásul az adatokból az is kiolvasható, hogy minden negyedik cég esetében potenciális veszélyt jelent az ágazati és hatósági előírások be nem tartása, valamint hogy többségük még semmilyen lépést nem tett annak érdekében, hogy a kritikus fontosságú vállalati eszközöket a hálózat részévé tegye.
A Mobility Quotient felmérés eredményei egyértelművé teszik a mobilmegoldások térnyerését az alábbi területeken:
- A vizsgált cégek 65 százaléka rendelkezik valamilyen WLAN-megoldással.
- 55 százalékuk használ mobil e-mailt.
- 40 százalékuk már ellátta mobil alkalmazottait laptopokkal és okostelefonokkal.
- 48 százalékuk használ IP-telefonokat, 32 százalékuk pedig szoftveres telefóniát.
A mobiltechnológia elterjedésével párhuzamosan azonban még mindig komoly problémát jelent a cégeknek a mobilitással együtt járó biztonsági kihívások kezelése. Minden negyedik válaszadó eltérő vezetékes és vezeték nélküli biztonsági szabályrendszerről számolt be, és a megkérdezettek mintegy 60 százaléka állította, hogy nem rendelkeznek megfelelő eszközökkel a rádiófrekvenciás (RF) fenyegetések figyelésére. Ez utóbbi azt is jelzi, hogy ezek a cégek aligha tudnak megfelelni az ágazati előírásoknak. Ráadásul a megkérdezett cégek többségének jelenleg nincs semmilyen hosszú távú mobil informatikai stratégiája, ami azt jelenti, hogy még ma is sokkal inkább reaktív, mint proaktív megközelítési módot alkalmaznak ezen a téren.
Mobility Quotient
A Cisco Mobility Quotient felmérésben eddig több mint ezren vettek részt (elsősorban igazgatói vagy ügyvezetői beosztásban lévő felsővezetők), a húszfős kisvállalatoktól kezdve egészen a tízezer alkalmazottnál is többet foglalkoztató óriásvállalatokig. A Cisco weboldalán bárki elvégezheti a felmérést saját cégére vagy intézményére vonatkozóan, a válaszokból pedig az átlagos eredmény mellett kiszámíthatók a fő területekre, vagyis az üzleti rálátásra, az együttműködésre és a tudatosságra vonatkozó egyedi értékek is.
- Az Insight Mobility Quotient pontszám azt jelzi, hogy a munkavállalók mennyire képesek meghozni pontos, adatokon alapuló döntéseket, illetve mennyire tudják új adatokkal gazdagítani a szervezetet.
- A Collaboration Mobility Quotient mérőszámmal érzékeltethető, hogy az alkalmazottak milyen könnyen és hatékonyan tudnak kapcsolatot létesíteni a munkatársakkal, üzleti partnerekkel, illetve ügyfelekkel folytatott napi szintű üzleti tevékenység során.
- Az Awareness Mobility Quotient pontszáma pedig arra utal, hogy milyen mélyen térképezte fel az adott cég a szokásos üzleti folyamatok végrehajtása szempontjából kulcsfontosságú tárgyi eszközöket és emberi erőforrásokat.
A Cisco Mobility Quotient online felmérés itt érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- Biztonságos üzleti szolgáltatások bárhol, bármikor, bármely hálózaton
- A Cisco felvásárolja a BroadWare Technologiest
- A Magyar Telekom elsőként épít ki új generációs IP-hálózatot Magyarországon
- Cisco IP telefóniát vezetett be a Richter Gedeon
- Cisco Systems: javuló negyedéves eredmények
- SAP-Cisco csoportmunka megoldások
- Cisco Broadband Barométer: internet felhasználás terén még nagyok az elmaradásaink
- Hungexpo: Cisco IP telefónia a kiállítóknak is
- Az S&T Magyarország Kft. a világ tíz legjobb Cisco partnere között
- Online munka- és állásközvetítés: Vienna.hu
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.