SAP: kompetencia-központ a Debreceni Egyetemen
A SAP Hungary Kft. és a Debreceni Egyetem a mai napon együttműködési megállapodást kötött. A megállapodás része az SAP tavaly indult Excellence Center (Kompetencia Központ) oktatási projektsorozatának, mely az ország legnagyobb felsőoktatási intézményei és az SAP szoros együttműködésének keretében SAP-felhasználói ismeretekhez, kutatási témákhoz segíti az egyetemistákat, főiskolásokat.
A Debreceni Egyetem, az ELTE-t, a Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Karát és a Budapesti Műszaki Egyetemet követve, az első vidéki felsőoktatási intézmény lesz az SAP Kompetencia Központot alapítók sorában.
Az SAP Excellence Center lehetővé teszi, hogy a nagy múltú Debreceni Egyetem informatikai karán felhalmozott szellemi potenciál sikeresen ötvöződjön az SAP korszerű technológiájával. A Debreceni Egyetem Gazdasági Főigazgatósága támogatásával, valamint dr. Vincze Szilvia gazdasági főigazgató-helyettes vezetésével felállítandó Excellence Center célja a Debreceni Egyetem integrált vállalatirányítási rendszerek gyakorlati képzésének támogatása, amely magában foglalja a laborgyakorlatokat, valamint a hallgatók önálló laboratóriumi és diplomatervezési munkáját. A megállapodás az SAP oktatási anyagba való szerves beépülésén kívül a két intézmény kutatás-fejlesztési együttműködését is tartalmazza, ennek megfelelően az egyetem alkalmazott, illetve kísérleti kutatásaiban is megjelenik majd az SAP.
A Debreceni Egyetemen és az SAP kapcsolata nem új keletű; az egyetem az országban egyedülálló kezdeményezés keretében 2006 elején az intézmény működtetését megkönnyítő SAP Támogatói Főosztályt hozott létre.
Kapcsolódó cikkek
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Nemzetközi díjat kapott a Csodafa és Sulinet Digitális Tudásbázis
- Kiemelkedően jó Grepton eredmények a Microsoft támogatási pályázatán
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- SharePoint portál az ELTE-n
- SAP-Novell: Közös Linux-támogatás
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
- A NetAcademiával képezteti leendő tanácsadóit a Microsoft
- Hódít az SAP a kkv-szektorban
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Ezért egyre erősebb a felújított mobilok piaca
Erősödő újkészülék-eladások, a termékek hosszabbodó szoftveres támogatása és életciklusa, valamint a bevizsgált készülékek iránti növekvő bizalom is segíti Magyarországon a felújított okostelefonok piacának bővülését. A Rejoy.hu a távközlési világnap alkalmából gyűjtötte össze az aktuális trendjeit.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.