World Cyber Games: online felmérés az internetes multiplayer játékok hatásairól

forrás Prim Online, 2007. augusztus 25. 11:05

A múlt évi értékes és tanulságos tapasztalatok alapján a World Cyber Games főtámogatója, a Samsung, valamint a megmérettetés szervezője, az IDG idén is online felmérést indított. Ennek célja, hogy a szervezők képet kapjanak az internetes multiplayer játékok népszerűségéről, illetve az eltelt egy esztendőben ezen a területen történt változásokról.

2006-ban közel 2300-an vettek részt az internetes multiplayer játékok hatását vizsgáló, több mint kéthetes online felmérésben, amelynek az volt a külön érdekessége, hogy a témában addig hasonló még nem született Magyarországon. A hasznos és alapos eredményeket hozó kutatás révén a szervezők mélyreható betekintést és visszajelzést kaptak a gamerek világáról.

2006-ban a játékosok szokásait vizsgáló kérdésekre adott válaszok érdekes tényekre mutattak rá. Többek közt kiderült, hogy a multiplayer játékosok nem értenek egyet azokkal a feltételezésekkel, hogy a cybergame-ek egyértelműen rossz hatással lennének az emberekre. A kitöltők közül hétszázan úgy vélték, hogy a játék által sok új barátra tettek szert. Öt százalékuk úgy ítélte meg, hogy gyorsabban és hatékonyabban tud dönteni az élet minden területén, amióta internetes multiplayer játékokkal foglalkozik. Nagyon sokan (963-an) gondolták azt, hogy az ilyen játékokkal a felgyülemlett is feszültséget le tudják vezetni. Bár 2006-ban a kérdőívet kitöltők 45 százaléka képes volt akár több órára is belefeledkezni a játékba, sokan azt vallották (30 százalék), hogy a játékra fordított idő sosem ment sem a tanulás, sem a pihenés, sem az alvás rovására. Megjegyezték azt is, hogy a rendszeres játék – az előítéletekkel ellentétben – nem mosta össze előttük a valós és a virtuális világ határait.

A szervezők úgy ítélték meg, hogy érdemes utánanézni, hogy mennyire és miben módosultak ezek az eredmények. Az évről évre változó tendenciák felmérései, elemzései kiemelt jelentőséggel bírnak a számukra és sok segítséget, támpontot adnak a következő World Cyber Games programjának kialakításához.

A múlt esztendőben elhatározott terveknek megfelelően Samsung és az IDG ismét felméri a játékosok szokásait és ezzel együtt a véleményük, érdeklődésük változását is az internetes multiplayer játékokról.

Az idei kérdőív 2007. augusztus 23-tól lesz megtalálható a hu.worldcybergames.com oldalon. Az érdeklődők 2007. szeptember 16-ig küldhetik el a kérdésekre adott válaszaikat. Érdemes regisztrálni és kitölteni a kérdőívet, mert a World Cyber Games főtámogatója, a Samsung három darab értékes U3 Mp3 lejátszót sorsol ki a válaszadók között.

A World Cyber Games hazai döntőjét 2007. szeptember 2-án rendezik meg egy egész napos, ingyenes esemény keretében a Millenáris Park, Jövő Háza épületében.

Kulcsszavak: játék Samsung

Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője

A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.

2024. május 9. 12:59

Bemutatta legmodernebb újításait a Huawei Dubajban

Legújabb, innovatív viselhető-, audió- és irodai okoseszközeit mutatta be a Huawei a Dubajban rendezett nagyszabású nemzetközi eseményén. 

2024. május 8. 18:02

Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai

Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval*  ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.

2024. május 7. 19:26

A világ tíz legnagyobb e-jármű-gyártója a Continental gumiabroncsaira támaszkodott 2023-ban

A Continental a tavalyi évben először szállított gumiabroncsokat a világ tíz legnagyobb volumenű, teljesen elektromos járműveket gyártó vállalatának. Az előző évben ez a szám tízből kilenc volt. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben (APAC) a prémium gumiabroncsgyártó első ízben látja el az első öt legnagyobb volumenű elektromos járműgyártót elsőszerelésű autógumikkal. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA), valamint az amerikai kontinensen a vállalat emellett meg tudta tartani erős pozícióját: az öt legnagyobb volumenű gyártó továbbra is a Continental abroncsokban bízik.

2024. május 7. 11:55

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36