A sikeres középvállalatok többet fektetnek be az informatikába
Az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint a tanulmány a technológiát nemzetközi szinten vizsgálja, mint a kis- és középvállalatok növekedésének eszközét mind a helyi technológiai infrastruktúra, mind az adott technológiai beruházások hatásainak szempontjából.
A tanulmány rávilágít arra a tényre, hogy a technológia alapvető szerepet játszik a kis- és középvállalatok üzleti növekedésének serkentésében.
A felmérés egyik legfőbb megállapítása, hogy az informatika fokozza a versenyképességet. A felmérés válaszadóinak 78 százaléka ugyanis egyetértett azzal a kijelentéssel, hogy informatikai képességeiknek köszönhetően versenyképesebbé váltak, kétharmaduk pedig úgy véli, hogy az informatika révén szervezetük kellően rugalmasan képes válaszolni a piac kihívásaira.
Az is kiderül a tanulmányból, hogy a szoftverek és a tudás ára jelentősen visszafogja a növekedést. A válaszadók szerint ugyanis a mai összetett szervezetek működéséhez szükséges szoftveralkalmazások költsége számottevően korlátozza a növekedési lehetőségeket.
Ehhez hasonló kerékkötő a tehetség magas ára és szűkössége - mind az informatikai személyzet, mind a végfelhasználók szintjén -, illetve a végfelhasználók idegenkedése az új technológiával szemben.
A megkérdezettek több mint fele úgy vélte, hogy vállalatuknál nincs elegendő informatikai szakember, aki ki tudná elégíteni a növekvő igényeket.
A felmérés szerint a közszférában a tudáskezelésre és az adattárházak kialakítására jut a legtöbb pénz, a pénzügyi szolgáltatások és az egészségügy/gyógyszergyártás területén a jogszabályi megfelelőség élvez elsőbbséget, a gyáriparban pedig az ipari létesítményeket és a berendezéseket célozza meg a beruházások zöme.
A felmérést 615 informatikai, pénzügyi és menedzsmenttel foglalkozó felsővezető körében végezték, 10 és 500 millió amerikai dollár bevételt produkáló vállalatoknál.
Az utólagos interjúk Európa, Ázsia és Észak-Amerika húsz kis- és középvállalatának vezető döntéshozóival készültek. A 2007 májusában végzett felmérés kiterjedt a pénzügyi szolgáltatások, fogyasztási cikkek, egészségügy és gyógyszeripar, professzionális szolgáltatások, gyáripar és a közszféra ágazatára.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.