Elkészült a Bethesda Gyermekkórház világszínvonalú informatikai rendszere

forrás Prim Online, 2007. október 9. 14:44

2007. október 9-én a Cisco Magyarország és a T-Systems képviselői átadták a Bethesda Gyermekkórház számára azt a világszínvonalú kórházi informatikai rendszert, amelynek adományozásáról még ez év tavaszán határozott a két vállalat. A legmodernebb informatikai és kommunikációs megoldások bevezetése mellett a projekt megvalósításának egyik legfőbb eredménye a Fehér Könyv, amelyben egészségügyi szakértők bevonásával a kezdeti lépésektől egészen az átadásig részletesen dokumentálták a fejlesztés minden lépését. A Fehér Könyv a benne felhalmozott know-how átadása révén nagy segítségére lehet más intézményeknek is hasonló rendszerek kiépítéséhez.

Az elmúlt 7 hónapban a 135 aktív ággyal működő Bethesda Kórház két budapesti épületében bevezették a legmodernebb infokommunikációs eszközöket és szolgáltatásokat, többek között új vezetékes és vezeték nélküli hálózat, új számítógépek és nyomtatók kerültek az intézménybe, klinikai és kórházmenedzsment-szoftver, beteghívó és betegirányító rendszer, IP-telefónia és ehhez kapcsolódó dual-phone megoldás, rádiófrekvenciás helymeghatározó (RFID) rendszer, elektronikus aláírás, távoktatási megoldás és számos más újdonság készült el, amelyek mind a betegellátás színvonalának, a betegek komfortérzetének és a működés hatékonyságának növelését segítik. Az adomány keretében a T-Systems 3 évig biztosítja az eszközök üzemeltetését, háttértámogatását.

Az új rendszer komplett infokommunikációs eszközsorát a Cisco, zökkenőmentes bevezetését, üzemeltetését és a projektmenedzsmentet a T-Systems kompetenciája biztosította a projekt során.

"Az új infrastruktúra kedvező hatásait nap mint nap tapasztaljuk. Az orvosaink telekonzílium segítségével tarthatnak szakmai megbeszéléseket, a betegek vizsgálati eredményeihez és valós idejű adataihoz a kórház területén belül vezeték nélküli számítógéppel, a kórház területén kívül pedig biztonságos internetkapcsolaton keresztül férhetnek hozzá. A beteghívó és betegirányító rendszer révén csökkent a várakozási idő és gördülékenyebbé vált az orvosok munkája" - mondta dr. Velkey György, a Bethesda Kórház főigazgatója a rendszer újdonságait ismertetve. "A beruházás gazdasági szempontból is jelentős előrelépést jelent, hiszen például a korábbi párhuzamos (telefon és számítógépes) hálózatok helyett csupán egyetlen, az összes hang, adat és képi információ továbbítására alkalmas IP-hálózat üzemeltetésére van szükség, emellett az alkalmazottak ingyenesen telefonálhatnak házon belül vezetékes és egyes mobiltelefon-készülékeikkel, sőt, az RFID-rendszer a nagyértékű berendezések eltűnését is megakadályozza" - tette hozzá.

A Fehér Könyv


A projekt kapcsán létrehozott Fehér Könyv az új informatikai rendszerrel elért eredményeket tényszerűen, ezen belül a mérhető adatokat számszerűsítve tartalmazza, így rávilágít a fejlesztésekkel nyerhető előnyökre és az ilyen jellegű beruházások gyors megtérülési idejére. A Fehér Könyvből látható, hogy a járóbeteg-adminisztráció javulásával például évi 5,5 millió forintot, az integrált működésből adódó alacsonyabb üzemeltetési költségekkel évi 5,2 millió forintot takaríthat meg egy olyan "kicsinek" számító kórház is, mint amilyen a Bethesda. Az adatokból kiolvasható, hogy a kórház évi 712 munkaórát takaríthat meg az elektronikus röntgen-, ultrahang- és laborbeutalóknak köszönhetően, további évi 2000 adatrögzítési munkaórát szabadíthat fel a laborautomaták rendszerbe kapcsolásával, vagy hogy évi 1,7 millió Ft megtakarítást jelent a kazánház és a fűtési rendszer távoli felügyelete és vezérlése. Még néhány érdekes adat a Fehér Könyvből, a teljesség igénye nélkül:

  • Az ellátási esetszámra vetített informatikai költség 197-ről 164 Ft-ra csökkent.
  • Az eszközértékre vetített üzemeltetési költség 10-ről 0,3 Ft-ra csökkent.
  • A beteglogisztikai funkciók száma 2-ről 10-re nőtt.
  • Az egy évre eső rendszerleállás 120-ról 2 órára csökken.
  • Az informatikai eszközök átlagéletkora 5,5 évről 1,5 évre csökkent.
  • A vezeték nélküli berendezések aránya 0,7%-ról 22%-ra nőtt.
  • Az emelt szintű szolgáltatásokat nyújtó telefonkészülékek aránya 2%-ról 30%-ra nőtt.
  • A digitális aláírás aránya 1,6%-ról 9,6%-ra nőtt.
  • Az internetet elérő munkahelyek száma 70-ről 177-re emelkedett.


Az összesen 130 millió forintos beruházást a Cisco Magyarország 65 millió forint értékű eszközzel és 5 millió forint értékű szolgáltatással, míg a Magyar Telekom T-Systems 20 millió Ft értékű eszközzel és 30 millió forint értékű szolgáltatással támogatta. A kórház 10 millió forint önerővel járul hozzá a fejlesztéshez, és emellett további évi 10 millió forintot fordít a rendszer üzemeltetésére.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott

A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.

2024. május 20. 10:27

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG

A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.

2024. május 18. 13:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59