Kivonul Japánból a Samsung
A cég a lapos kivitelű televíziókkal kapcsolatban közölte, hogy ezek a termékek mostantól nem lesznek kaphatók Japánban, valamint „egyéb fogyasztói-elektronikai termékek”. A kijelentés részletezéséből kiderül, hogy az LCD televíziók, DVD-lejátszók és zenelejátszók sem lesznek kaphatók, valamint több hasonló kategóriába tartozó termékcsoport.
A meglepő lépés mögött egyértelműen anyagi okok szerepelnek, a vállalat a „gyenge nyereségességgel” indokolja a kivonulást. Az alacsony profithányadhoz ráadásul hozzájön az a tény, hogy a Samsung tavalyi forgalmának mindössze kevesebb mint 1 százaléka származott erről a területről, így vélhetően egyszerűen nem éri meg biztosítani a jelenlétet, bemutatótermeket és reklámkampányokat fizetni a túltelített piacú Japánban. A vállalat azonban nem fog teljesen eltűnni az országból, a cég üzleti partnerei számára továbbra is kínál számítógép-monitorokat és memóriachipeket, de közvetlen, a vállalattól történő értékesítéssel. Mindenesetre nehéz lesz elképzelni, hogy az elmúlt évtizedekben magát igazi nemzetközi szórakoztatóelektronikai konglomerátummá kinövő dél-koreai vállalat termékeit egyszerűen nem lehet kapni a szigetországban.
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung tartja nyereségszintjét
- Kutatóközpontot létesít Lengyelországban a Samsung
- A Samsung megelőzte a Motorolát mobiltelefon-értékesítésben
- Szlovákia - 1700 új munkahelyet teremtenek a monitorgyárak
- Samsung: 5 százalékkal csökkent a profit
- Ericsson-Samsung távközlési keresztlicenc-megállapodás
- A Samsung Electronics első negyedéve: 15 százalékkal csökkent a profit
- Szlovákia 600 millió dollárost szerződést írt alá a Samsunggal
- Akár egymilliárd dolláros pénzbüntetést is kaphatnak a kartellgyanúba keveredett LCD-gyártók
- Kartellgyanúba keveredett az LG és a Samsung is
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.