A Yahoo még többet akar kisajtolni a Microsoftból
A redmondi konszern múlt hétvégén jelentette be hivatalosan is, hogy felvásárolná a keresőpiac második legnagyobb szereplőjét, a Yahoot, s közel 45 milliárd dollárt ajánlottak az internetes cégért, ami akkor még 62%-kal több volt, mint annak reális értéke. Időközben azonban változott a helyzet, hiszen a keresőcég részvényeinek az árfolyama jócskán megugrott, a Microsoft-papírok pedig 14%-kal érnek kevesebbet, mint egy héttel ezelőtt. Ez azt jelenti, hogy a Yahoo részvényesei jobban járnának, ha tulajdonrészeiket a tőzsdén adnák el. Megbízható forrásokra hivatkozva a New York Times hírül adta, hogy a Yahoo méltatlannak tartja a 45 milliárdos vételi ajánlatot, a vállalat pedig ezért inkább affelé tendál, hogy megőrizze függetlenségét, akár egy a Google-el kötött reklámszerződés árán is.
A Yahoo vezetősége egyelőre még nem hozott döntést, hiszen a döntéshozók egy része azt javasolta, hogy próbálják meg rávenni a Microsoftot, hogy ajánljon a keresőcégért egy magasabb összeget, a bizottság másik fele viszont az önállóság megőrzését támogatja.
Kapcsolódó cikkek
- A Yahoo elkerülné a Microsoft általi felvásárlást - Google-segítséggel?
- A Microsoft megvásárolta a norvég Fast keresőprogram-fejlesztőt
- A Google nem nézi jó szemmel a Microsoft-Yahoo fúziót
- A Yahoo nem mond nemet a Microsoftnak, de egyelőre igent sem
- A Microsoft 45 milliárd dollárt kínál a Yahoo-ért
- Negyedével csökkent a Yahoo nyeresége, tömeges elbocsátások
- A New York-i határidős indexeket a Microsoft eredménye és az amerikai gazdaságösztönző csomag hírei emelik
- 79%-kal nőtt a Microsoft nyeresége
- Magyar cégek kifogásolják a 25 milliárdos központosított szoftver-tendert
- Szabadalomsértéssel vádolják Kínában a Microsoftot
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.