Citigroup: a Microsoft magasabb ajánlatot tesz a Yahoo-ra
A szakértők szerint a Yahoo-Microsoft üzlet létrejötte továbbra is igen valószínű, annak ellenére, hogy az elmúlt hónapban egyik fél sem hangoztatta nyilvánosan egyesülési szándékát. A Yahoo, bár rengeteg stratégiai lehetőséget és hűséges felhasználói tábort mondhat magának, vélhetően nem állna meg a lábán egyedül az egyre inkább óriásvállalatok által birtokolt piacon. Különösen igaz ez, miután Google egyértelmű győztesnek bizonyult az igen jövedelmező kereső-üzletágban, és ezt a Yahoo is nyilvánosan elismerte. A Citigroup szerint is szüksége van a vállalatban egy nagy partnerre, így valószínűsítik az informális tárgyalások nyilvánosság kizárásával történő folytatódását. A Yahoo legnagyobb problémája, hogy eddig nem igazán tűnt fel a Microsofthoz fogható érdeklődő. Az egyetlen alternatíva a Time Warner, akik azonban más típusú együttműködést képzelnének el, ennek megfelelően jóval kisebb volumenű üzlet keretén belül. Éppen ezért a Citigroup szerint a Yahoo most a Microsofttal folytatott tárgyalások mellett minden erejét új lehetséges befektetők felkutatására fordítja, ami a választási lehetőség mellett felverheti a cég árát is. Ám mivel nem tolonganak a jelentkezők, a Microsoft vélhetően hamarosan egy újabb, magasabb összegű vételi ajánlatot tesz majd. A Citigroup elemzői szerint ez a korábbi részvényenkénti 31 dollár helyett várhatóan 34 dollár lesz.
Kapcsolódó cikkek
- 60 százalékos bevételnövekedés a Microsoftnál
- Javult a Yahoo negyedéves eredménye
- Újabb 800 főt bocsát el a Microsoft
- A Microsoft számítási felhő fejlesztési együttműködésre lép tajvani cégekkel
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
- 79 millió dollárt költött a Yahoo a Microsoft felvásárlás átgondolására
- Yahoo-vezetőkkel találkozott Ballmer
- Elérkezett az idő a Yahoo felvásárlására
- A nagybefektetők eladnák a Yahoo keresőrészlegét
- A Yahoo keresőrészlegére pályázik a Microsoft
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.