A hazai online kereskedelem múltja, jelene és jövője
Mozgalmas évek után fordulóponthoz érkezett a hazai online kereskedelem, érdemes tehát megállni egy pillanatra, feltérképezni a jelent és felvázolni a jövő lehetőségeit. Erre tesz kísérletet a 2008. április 8-án első ízben megrendezésre kerülő E-Business Symposium az Intercontinental Hotelben. A jövőre vonatkozó kérdéseken túl, első kézből szerezhetnek gyakorlati tapasztalatokat is a résztvevők, hiszen komoly üzleti sikert elért vállalkozások mesélik majd el a saját történeteiket.
A világháló egyre inkább hétköznapjaink részévé válik, évről évre látványosan bővül az Internet hozzáféréssel rendelkező magyarok tábora. A GKI Gazdaságkutató Zrt. adatai szerint a 14 évnél idősebb lakosság csaknem 40 százaléka rendelkezik Internet hozzáféréssel. A jelek szerint azonban a legtöbben csak „moziznak”, azaz információszerzésre használják az információs szupersztrádát, majd a kiszemelt terméket mégis inkább a valós világban vásárolják meg, és mindössze csak 5,6 százalékuk vásárolt már valamit a világhálón.
A közeljövőben gyökeres változások következhetnek be, ugyanis amíg 2005-ben a GKI becslése szerint 19,4 milliárd forint volt az online boltok forgalma, addig 2007-ben az összesített forgalom meghaladta a 45 milliárd forintot, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom fél százaléka. A jelek szerint a kereskedők is erre számítanak, hiszen egyre nő az interneten keresztül értékesítő vállalkozások száma. Ma már nem csak pizzát lehet rendelni a neten, hanem irodaszereket, könyveket, vagy akár nagy értékű számítástechnikai eszközöket, műszaki cikkeket is.
A virtuális térben zajló kiskereskedelmi versengésre azonban különösképpen igaz a mondás, hogy aki kimarad, az lemarad. A GKI a látogatottsági adatok alapján megállapította, hogy a legkorábban ébredőknek sikerült megőrizni vagy növelni a versenyelőnyüket. Látogatottságuk és árbevételük egyaránt jócskán meghaladja az őket követők hasonló mutatóit. Persze akárcsak a gazdaság más területein, itt sem ülhet egyetlen társaság sem nyugodtan a babérjain. Folyamatosan fejleszteni kell a szolgáltatásokat, mert a vevők ma már több oldalon is körülnéznek, mielőtt döntenek. Az erősödő versenyben emiatt a jelenleg helyzeti előnyben lévő társaságok is gyorsan elveszíthetik hűséges vásárlóikat.
Az első e-Business Symposium igyekszik választ adni azokra a kérdésekre, hogy hányan vásárolnak ma Magyarországon online, s hányan tervezik azt? Mekkora a piac, milyen termékkategóriák sikeresek, és mire lehet következtetni az egyes adatsorokból a következő évekre vonatkozóan? Mekkora az internetes kereskedelem helyzete, súlya, jelentősége Magyarországon? Meddig tart a desktop – webes világ kettőssége? Hogyan fizethetünk az interneten és egyéb elektronikus csatornákon? Miként alakul az online aukciós és hirdetési piac? Mindezekről az e-Digital, a kirakat.hu illetve a bookline vezetői adnak tájékoztatást.
Az E-Business Symposium részletes programja és a részvétellel kapcsolatban további információ
Kapcsolódó cikkek
- A biztonság szeme - Térfigyelő rendszerekkel a biztonságért konferencia
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Májusban ismét Adattárház Fórum
- Virtualizáció 2010 konferencia
- A magyar hekker átsétál a falon
- Nemzetközi szaktekintélyek a 7. Simonyi Konferencián
- SPSS konferencia - kilencedszer
- Virtualizáció 2010 - A desktoptól a felhőig konferencia
- Konferencia mobilokról a Szépművészetiben
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.