A FreeSoft megvásárolja a BankSoft Kft.-t
A FreeSoft Nyrt. megállapodást írt alá a BankSoft Kft. 100 százalékának megvásárlására, újonnan kibocsátott FreeSoft részvényekért cserébe - közölte a FreeSoft a tőzsde honlapján szerdán.
Az ügyletről további pénzügyi részleteket nem közöltek.
A közlemény szerint a cégvásárlás beleillik a FreeSoft korábban meghirdetett stratégiai célkitűzésébe, miszerint olyan akvizíciókat kíván végrehajtani, amelyekkel a hazai informatikai piac meghatározó szereplőjévé válhat.
A Budapesti Értéktőzsde B kategóriájában jegyzett FreeSoft cégcsoport tavaly 232,2 millió forint adózott nyereséget ért el a 2006. évi valamivel több mint 16 millió forintos veszteség után. A nettó árbevétele 2007-ben 4,71 milliárd forint volt, ami 53,5 százalékkal haladta meg az előző évit. Az akvizíció nyomán a FreeSoft csoport meglévő szolgáltatás- és termékportfoliója átfedés nélkül egészül ki a BankSoft kínálatával.
A BankSoft a hazai pénzügyi terület egyik beszállítója, éves árbevétele meghaladja a 400 millió forintot, az EBITDA-ja (kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti nyereség) mintegy 70 millió forint.
A BankSoft Számítástechnikai Rendszerfejlesztő Kft. 1989-ben 10 millió forint törzstőkével alakult az akkor újonnan létrejött kereskedelmi bankok informatikai támogatására. Az alapítás óta a BankSoft ügyvezetője Román Ferenc, aki egyben a cég tulajdonosa.
Keresztesi János, a FreeSoft vezérigazgatója az ügyletről az MTI-nek elmondta: a vásárlással a FreeSoft nemcsak a portfolióját növelte, bővítette a számára elérhető piaci területet is. A BankSoft jó pozíciókkal rendelkezik a bankpiacon a speciális szoftverek és a hardverek tekintetében is. Több mint tíz pénzintézeti ügyfele van, akiknek például jelentéskészítő programokat ad el, illetve hardvertermékeket, pénzautomatákat értékesít.
Kapcsolódó cikkek
- Az SAP 6 milliárd dolláros felvásárlásra készül
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Reprezentatív véleménykutatás készült a mobiltárca alkalmazásokkal kapcsolatos felhasználói szokásokról
Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) újabb országos reprezentatív közvélemény-kutatást készíttetett: az Egyesület ezúttal a „Mobiltárca megoldások a felhasználók szemével – reprezentatív kutatás a mobiltárca (wallet) alkalmazásokkal kapcsolatos felhasználói szokásokról és attitűdről” témában végezte el a kétfázisú felméréseit.
Öt elnökségi tag mandátumáról döntött éves közgyűlésén az IVSZ
Az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége az idei, 2024. május 30-án tartott éves közgyűlésén öt elnökségi tag mandátumáról döntött, köztük a transzformációért felelős alelnöki tisztségről és a mikro, a kkv, a multi, valamint a nagyvállalati tagozatok elnökeiről. Négy elnökségi tag mandátumát meghosszabbították, míg a nagyvállalati tagozat új vezetőjének az újonnan belépő Magyar Posta Zrt. informatikai főigazgatóját, Leveleki Zsoltot választották meg.
Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést
Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól.
Az LG új kampánya megtanít arra, hogyan nevelhetjük a hírfolyamaink algoritmusait
Az LG Electronics (LG) elindította Optimism your feed nevű globális kampányát. Az akció elsődleges célja, hogy pozitív és inspiráló tartalmak közzétételére ösztönözze a felhasználókat, és ezáltal egy optimistább hangulatot teremtsen a közösségimédia-platformokon.
Szerte a világban népszerű az amerikai magyar „nyomokat” bemutató applikáció
Három éve indult útjára a digitális “jenki huszár”, azaz a Hello HuGo nevű applikáció, amely felhasználóbarát módon gyűjti össze a lehető legtöbb magyar vonatkozású pontot az USA-ban, amiből eddig több, mint 1500 található az appon. A ma már nívódíjas alkalmazást több, mint tízezer ember használja az Atlanti-óceánon innen és túl, Ausztráliától, Kanadán át Indiában, Belgiumban, Franciaországban, Mexikóban, Jamaikában és még több más országban keltette föl az emberek érdeklődését.