Részleges Yahoo-felvásárlást tervez a Microsoft
Meglepő fordulat, hogy a két vállalat közti sikertelen tárgyalássorozat, majd a meglehetősen elhidegült kapcsolatok ellenére a Microsoft mégis újabb elképzelésekkel állt elő a két cég közös jövőjével kapcsolatban.
A döntés hátterében álló egyik tényező lehet a Yahoo részvényeinek esése, és a vállalat általános jövőképhiánya, valamint a vezetés döntéseinek megkérdőjelezése. A milliárdos befektető Carl Icahn már többször hevesen bírálta a Yahoo vezetését, miszerint az igazgatóság a saját és nem a részvényesek és a vállalat jövőjét tartja szem előtt.
Ezúttal nem a közel 47 milliárdos vételi ajánlat felmelegítéséről van szó, hanem egy részleges tranzakcióról, vagyis a Microsoft a Yahoo egyik fő részvényesévé válna, de nem egyedüli, vagy többségi tulajdonosává. Sem a Yahoo, sem a Microsoft nem közölt részleteket az ügyről, ám az elemzők szerint lehetséges, hogy egy ilyen részleges megállapodás már jóval sikeresebb lesz. Egyrészt segít megemelni a Yahoo részvényeinek értékét, másrészt a Microsoft is elérhet számosat stratégiai céljai közül, anélkül, hogy az üzletet összeolvadásnak, vagy felvásárlásnak neveznék. A szakértők szerint egy ilyen megállapodás a Yahoo igazgatóságának is érdekében áll, mivel a pénzügyi nyereség mellett Icahn kritikái alól is kihúzná a talajt. A részleges felvásárlás ötlete egyébként nem új, a Murdoch-féle News Corp. ehhez hasonló ajánlatot lebegtetett meg az elmúlt hónapban, két Microsoft ajánlat között.
Kapcsolódó cikkek
- 60 százalékos bevételnövekedés a Microsoftnál
- Javult a Yahoo negyedéves eredménye
- Újabb 800 főt bocsát el a Microsoft
- A Microsoft számítási felhő fejlesztési együttműködésre lép tajvani cégekkel
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
- 79 millió dollárt költött a Yahoo a Microsoft felvásárlás átgondolására
- Yahoo-vezetőkkel találkozott Ballmer
- Elérkezett az idő a Yahoo felvásárlására
- A nagybefektetők eladnák a Yahoo keresőrészlegét
- A Yahoo keresőrészlegére pályázik a Microsoft
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.