A Microsoft magyarázza Ballmer nyilatkozatát
A végelegesen még mindig nem lezárult Yahoo felvásárlás kellős közepén meglepetést keltett Ballmer nyilatkozata, melyben kissé ködösen fogalmaz. Tény, hogy mondatait többféleképpen lehet érteni, és mivel az adott kontextusban, inkább az erősebb értelmezés kínálja magát, a Microsoft tisztázni szándékozik a helyzetet. A felvásárlásra szánt 50 milliárd dollár egyéb elköltési lehetőségeit ecsetelő Ballmer kijelentése tehát hivatalosan úgy értelmezendő, hogy a Yahoo mindig is stratégiai cél volt, de nem az egyelten lehetőség a szoftvercég számára. Az ügy kényes voltát jelzi, hogy a Yahoo és a Microsoft között a hírek szerint még mindig folyik a tárgyalás.
Három lehetséges forgatókönyv valósulhat meg. Az egyik, hogy mégis teljes felvásárlás lesz, ezt a Yahoo szorult helyzete támogatná meg, hiszen jelenleg szinte csak a Google-el foghatna össze, de ez még az amerikai hatóságoknál sem találna engedélyeztetésre piackorlátozó hatása miatt, nem is beszélve az ilyen szempontból jóval szigorúbb Európáról. A másik egy részleges felvásárlás, ahol a Microsoft vélhetően a kereső üzletág megvételére összpontosítana, ezt a verziót a Yahoo függetlenségét féltők sokkal jobbnak tartják az előbbinél. A harmadik, hogy semmilyen felvásárlás nem lesz, ez viszont a Microsoftot hozza nehéz helyzetbe, mert tény, hogy elég sok mindent lehet venni 50 milliárd dollárból, de éppen Yahoo-féleséget nem, egyszerűen nincs hasonló cég a placcon. Mindezt tovább bonyolítja, hogy a Yahoo éppen most jelentette be éves közgyűlésének elhalasztását, miután Carl Icahn milliárdos befektető az igazgatótanács megbuktatásával fenyegetőzött.
Kapcsolódó cikkek
- 60 százalékos bevételnövekedés a Microsoftnál
- Javult a Yahoo negyedéves eredménye
- Újabb 800 főt bocsát el a Microsoft
- A Microsoft számítási felhő fejlesztési együttműködésre lép tajvani cégekkel
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
- 79 millió dollárt költött a Yahoo a Microsoft felvásárlás átgondolására
- Yahoo-vezetőkkel találkozott Ballmer
- Elérkezett az idő a Yahoo felvásárlására
- A nagybefektetők eladnák a Yahoo keresőrészlegét
- A Yahoo keresőrészlegére pályázik a Microsoft
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.