A mobiltelefon lesz a negyedik értékesítési csatorna

forrás Prim Online, 2008. június 14. 09:52

A Cisco tanulmánya szerint a mobileszközök rohamléptekben zárkóznak fel az üzletekhez, webhelyekhez és termékkatalógusokhoz, és egyenrangú kiskereskedelmi értékesítési csatornává nőtték ki magukat. A közösségi hálózatok térnyerése és a mobiltechnológiák fejlődése révén a kiskereskedők számára lehetőség nyílik arra, hogy mobilstratégia kialakításával új bevételi forrásokhoz jussanak.

A kiskereskedelmi hálózatok élmezőnye

A Cisco IBSG tanulmánya Észak-Amerika és Európa 45 kiskereskedelmi cégét értékelte három kategóriában (Global 500, Web 15, innovátorok), és az online vásárlás két szempontját vette górcső alá a vásárló szemszögéből. Az egyik szemponthoz az olyan „alapvető” funkciók tartoznak, mint az egyszerűen kezelhető grafikus felhasználói felület, a keresési lehetőség és a kényelmes vásárlási folyamat. A másik kategóriába olyan összetettebb funkciók tartoznak, mint a közösségi hálózat és a többcsatornás integráció, amelyek minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kapnak a vásárlói élmény tekintetében.

A felmérés szerint a 10 legjobb e-kereskedelmi webhely sorrendben: Amazon.com, Best Buy, Sears, Circuit City, Quelle, Otto, Macy’s, FNAC, Bol.com és Argos Home Retail Group.

Az e-kereskedelemben rejlő potenciál folyamatosan növekszik. A Forrester Research becslése szerint az online értékesítés összértéke ebben az évben eléri a 204 milliárd USD-t, 2012-re pedig a 335 milliárdos összeget. Az Egyesült Államokban a teljes eladások mintegy hat százalékát az e-kereskedelem teszi ki.
 

Amennyiben a kiskereskedők megfelelően alakítják ki az e-kereskedelem alapjait, elnyerhetik az olyan ügyfelek bizalmát és folyamatos megrendeléseit, akik gyors, megbízható és zökkenőmentes kiszolgálásra vágynak. Az olyan új technológiák és funkciók révén pedig, mint például a mobil elérés, a viszonteladók egyedi e-kereskedelmi környezetet teremthetnek vásárlóik számára. Rövidesen a vásárlók alapvető elvárásai között szerepel majd, hogy mobileszközeikkel találhassák meg az üzleteket, kutassanak termékek után és kezeljék számlájukat. Ezen piaci lehetőségre felkészülve a kiskereskedőknek ki kell alakítaniuk mobil- és többcsatornás stratégiájukat, amely révén a vásárlók bármikor és bárhonnan hozzáférhetnek a kiskereskedelmi termékek adataihoz. A kiskereskedőknek érdemes odafigyelniük más ágazatokra is, mint például a pénzügyi szolgáltatókra, mivel az itt bevált gyakorlatokat könnyen saját körülményeikhez tudják igazítani.



A mobilkereskedelem térnyerése


Jelenleg világszerte az internetfelhasználóknál (1,3 milliárd) mintegy háromszor több mobiltelefon-előfizetést (3,3 milliárd) tartanak számon. A Cisco várakozásai szerint a mobilkereskedelem a mobiltelefonokhoz hasonló fejlődési utat fog bejárni. Az igazi újítók már most is a többcsatornás értékesítés egyik eszközeként alkalmazzák a mobiltelefont. A kiskereskedők mobilkínálatának legegyszerűbb formája, hogy szöveges üzenetekben (SMS) kommunikálják akcióikat, megválaszolják a vásárlók kérdéseit, információt szolgáltatnak az elérhető termékekről és aktualizálják a szállítási adatokat. A Cisco IBSG felmérésének főbb megállapításai:

  • A kiskereskedők 42 százaléka újraszerkesztett weboldalak vagy különleges mobiloldalak bevetésével teszi elérhetővé a termékinformációkat a mobil készülékeken
  • mintegy 15 százalékuk tranzakciókat is engedélyez a mobileszközökről (vásárlás, készletek teljes funkcionalitású lekérdezése stb.)
  • 10 százalékuk SMS-ben válaszol a vásárlók kérdéseire
  • 6 százalékuk külön mobil használathoz fejlesztett weboldalakkal és URL-lel rendelkezik


A közösségi hálózatok hatása


Az olyan közösségi oldalak, mint a MySpace és a Facebook, valamint a Second Life, továbbá a YouTube-hoz hasonló multimédiás oldalak alapjaiban változtatták meg a vásárlói viselkedést, illetve az online vásárlási környezettel szembeni elvárásokat. A közösségi hálózatok először ugyan a fiatalok és a modern technológiát használók körében hódítottak, de mára már a 35 év feletti korosztály adja a közösségi hálózatok tagjainak zömét. A Facebook például 2006. májusa és 2007. novembere között 286 százalékos növekedést könyvelhetett el a 35 éves, illetve az annál idősebb korosztály körében. A közösségi hálózatok nemzetközi szinten is növekedésnek indultak, és mára az európai belépések száma (127 millió) felülmúlja az egyesült államokbeli adatokat (124 millió). A Cisco IBSG e-kereskedelmi oldalakról készült felmérésének eredménye:

  • 17 százalék teszi lehetővé a kapcsolódó közösségekhez való csatlakozást
  • 52 százalék ügyfélvéleményeket tesz közzé a termékekről
  • 50 százalék fejlett vizualizációs eszközökkel rendelkezik
  • 50 százalék multimédiás tartalmakat, így például videót is kínál
  • 50 százalék többcsatornás ügyféltámogatást, többek között bármikor elérhető üzenetváltást tesz lehetővé.


Az elmúlt évben az e-kereskedelem legtöbb újítása a vásárlók bevonására és a velük folytatott kommunikációra összpontosított. A felhasználói értékelések és az interakció egyre inkább alapelvárásnak számít, illetve a kiskereskedőknek további vizuális és videotartalmakat kell fejleszteniük (az eddigi mobil kereskedelmi technológiákon felül) ahhoz, hogy a mostaninál is szorosabb kapcsolatot alakítsanak ki a vásárlókkal. A kiskereskedőknek már most számolniuk kell ezekkel a lehetőségekkel, hogy a későbbi platformokba ezeket bele lehessen foglalni.

A tanulmányt a Cisco globális stratégiai tanácsadó részlegeként ismert Internet Business Solutions Group (IBSG) készítette.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ezért egyre erősebb a felújított mobilok piaca

Erősödő újkészülék-eladások, a termékek hosszabbodó szoftveres támogatása és életciklusa, valamint a bevizsgált készülékek iránti növekvő bizalom is segíti Magyarországon a felújított okostelefonok piacának bővülését. A Rejoy.hu a távközlési világnap alkalmából gyűjtötte össze az aktuális trendjeit.

2024. május 18. 15:27

A Vodafone országos hálózatfejlesztési programja újabb mérföldkőhöz érkezett

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben, Székesfehérváron és Nyíregyházán élvezhetik a szolgáltató ügyfelei a gyorsabb mobilinternetet. 

2024. május 15. 20:44

Hozzuk ki a legtöbbet okostelefonunk hangzásából!

A hétköznapok elengedhetetlen részeként okostelefonunk egy kifejezetten kényelmes eszköz, amit számos dologra használhatunk. Akár csak telefonálunk, akár filmet vagy sorozatot nézünk, esetleg megbeszélésen veszünk részt vagy zenét hallgatunk, fontos, hogy a legjobb minőségű hangot kapjuk. A HONOR friss tippei ebben segítenek. 

2024. május 15. 16:10

A HUAWEI Pura 70 Ultra a DXOMARK történetének legmagasabb pontszámmal rendelkező kamerás okostelefonja

A HUAWEI Pura 70 Ultra lett a legjobb okostelefon-fényképező a DXOMARK független tesztlabor szerint.  A Huawei nemrégiben mutatta be legújabb zászlóshajó-készülékét, amely rögtön átvette a vezetést a szaklabor okostelefon-kamera rangsorában. A Pura 70 Ultra hátlapján egy 50 megapixeles Ultra Lighting főkamera kapott helyet változtatható rekeszértékkel és optikai képstabilizátorral, továbbá egy 40 megapixeles ultraszéles látószögű kamera és egy 50 megapixeles Ultra Lighting makró telefotó-kamera, elöl pedig egy 13 megapixeles szelfikamera.

2024. május 15. 11:30

Újgenerációs, sajátmárkás készülékek a Telekomnál

A Telekom május 23-án piacra dobja az újgenerációs, saját márkás készülékeit, a T Phone 2 5G-t és T Phone 2 Pro 5G-t. A telefonok nagyobb teljesítményű processzorral, fejlett kamerarendszerrel és kiváló minőségű kijelzővel érkeznek, hogy optimalizált játék- és streaming-élményt nyújtsanak felhasználóiknak.

2024. május 14. 20:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59