Tovább esik a Yahoo, befektetői eladnák a Microsoftnak

Kiss Ádám Zoltán, 2008. október 10. 10:30

A pénzügyi válsággal újabb fordulatot vett a jelek szerint soha véget nem érő Microsoft-Yahoo felvásárlási történet, a tovább zuhanó részvényárak miatt most a Yahoo egyik befektetői csoportja tett ajánlatot a keresőüzletág értékesítésére a Microsoft részére.

A hét eddigi legalacsonyabb 13 dolláros részvényárfolyamát elért Yahoo ötéves mélypontot ért el, ám a jelek szerint a folyamat még nem állt meg, a kereskedésben legutóbb a 12 dolláros sávba csúsztak vissza cég értékpapírjai. A piaci elemzők szerint minden egyes újabb dollársáv áttörése további pszichológiai hatást gyakorol a piacra, így lassan spirálszerűvé válhat a jelenség: mivel esik a Yahoo értéke, a befektetők negatívan reagálnak, mivel a befektetők negatívan reagálnak, tovább esik a Yahoo értéke.

Hogy ez a helyzet mennyire nyomasztja a jelenlegi Yahoo részvényeseket, azt jól mutatja, hogy a Mithras Capital Partners, mely 1,9 millió Yahoo-részvénnyel rendelkezik, új kezdeményezéssel állt elő. Hivatalos levélben tett ajánlatot mind a Yahoo, mind a Microsoft részére, melyben javasolja, hogy a felek egyezzenek meg a mostani részvényár fölötti 74 százalékos prémiumon számolt felvásárlásról, ami csak Yahoo keresőüzletágát érintené. A gyakorlatban ez a 10,3 milliárd dolláros ajánlatot jelent. A Microsoft korábban 47,5 milliárdos ajánlatot tett a teljes cégre, majd 9 milliárd dollárt kínált csak a keresőüzletágért. A Mithras Capital Partners szerint a 22 dolláros részvényárfolyamon megkötendő üzlet mindkét fél számára előnyös lenne, tehermentesítené a Yahoo nyereséges ázsiai érdekeltségeit és 3 milliárd dolláros megtakarítást eredményezne, míg a Microsoft stratégiai pozíciója megerősítésén túl 2,8 milliárd dollárral kevesebb adót fizetne a felvásárlás révén.

Kulcsszavak: +céginfo Microsoft Yahoo

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG

A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.

2024. május 18. 13:59

A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt

A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.

2024. május 18. 12:15

Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai

A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.

2024. május 17. 17:30

A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?

Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.

2024. május 17. 13:10

Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség

A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet. 

2024. május 17. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59