Tovább esik a Yahoo, befektetői eladnák a Microsoftnak
A hét eddigi legalacsonyabb 13 dolláros részvényárfolyamát elért Yahoo ötéves mélypontot ért el, ám a jelek szerint a folyamat még nem állt meg, a kereskedésben legutóbb a 12 dolláros sávba csúsztak vissza cég értékpapírjai. A piaci elemzők szerint minden egyes újabb dollársáv áttörése további pszichológiai hatást gyakorol a piacra, így lassan spirálszerűvé válhat a jelenség: mivel esik a Yahoo értéke, a befektetők negatívan reagálnak, mivel a befektetők negatívan reagálnak, tovább esik a Yahoo értéke.
Hogy ez a helyzet mennyire nyomasztja a jelenlegi Yahoo részvényeseket, azt jól mutatja, hogy a Mithras Capital Partners, mely 1,9 millió Yahoo-részvénnyel rendelkezik, új kezdeményezéssel állt elő. Hivatalos levélben tett ajánlatot mind a Yahoo, mind a Microsoft részére, melyben javasolja, hogy a felek egyezzenek meg a mostani részvényár fölötti 74 százalékos prémiumon számolt felvásárlásról, ami csak Yahoo keresőüzletágát érintené. A gyakorlatban ez a 10,3 milliárd dolláros ajánlatot jelent. A Microsoft korábban 47,5 milliárdos ajánlatot tett a teljes cégre, majd 9 milliárd dollárt kínált csak a keresőüzletágért. A Mithras Capital Partners szerint a 22 dolláros részvényárfolyamon megkötendő üzlet mindkét fél számára előnyös lenne, tehermentesítené a Yahoo nyereséges ázsiai érdekeltségeit és 3 milliárd dolláros megtakarítást eredményezne, míg a Microsoft stratégiai pozíciója megerősítésén túl 2,8 milliárd dollárral kevesebb adót fizetne a felvásárlás révén.
Kapcsolódó cikkek
- 60 százalékos bevételnövekedés a Microsoftnál
- Javult a Yahoo negyedéves eredménye
- Újabb 800 főt bocsát el a Microsoft
- A Microsoft számítási felhő fejlesztési együttműködésre lép tajvani cégekkel
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
- 79 millió dollárt költött a Yahoo a Microsoft felvásárlás átgondolására
- Yahoo-vezetőkkel találkozott Ballmer
- Elérkezett az idő a Yahoo felvásárlására
- A nagybefektetők eladnák a Yahoo keresőrészlegét
- A Yahoo keresőrészlegére pályázik a Microsoft
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.