Könyv a tudásmenedzsmentről

forrás Prim Online, 2009. január 17. 10:40

Miből áll egy vállalat szellemi tőkéje? Hogyan oszthatjuk meg tudásunkat másokkal? Megfelelően tudjuk-e hasznosítani a munkatársak széles körű tudását versenyképességünk fenntartása érdekében? Ki rendelkezik a tudás hatalmával? – e kérdéseket taglalja dr. Tomka János A megosztott tudás hatalom című új könyve. A Harmat Kiadó gondozásában megjelent szakkönyvet a KPMG konferencia-központjában mutatták be az érdeklődőknek.

Dr. Tomka János, a KPMG-BME Akadémia ügyvezető igazgatója, a Modern Üzleti Tudományok Főiskolája tanára, Magyarországon az elsők között kezdte el kutatni a tudásmenedzsment gyakorlati alkalmazásának lehetőségeit. Könyvében nemzetközi felmérések és a szakirodalom széles körű elemzése, illetve több évtizedes szakmai, vezetői és oktatói tapasztalatára alapozva mutatja be a tudás természetét és a tudás menedzselésének főbb kihívásait. Emellett a tudásszervezetek vezetéséhez szükséges legfontosabb kompetenciákkal és a Magyarországon még általánosan nem ismert, de a tudásorientált szervezetek számára nélkülözhetetlen szerveződések, a szakmai közösségek koncepciójával is foglakozik.

A könyvbemutatón elhangzott, hogy a hazai szakirodalomban hiánypótló kiadvány komoly segítség minden szakembernek, közép- és felsővezetőnek, illetve a menedzsmentet tanuló hallgatók, MBA-, és PhD-programok résztvevői számára is.  

A kiadvány szerkesztőjével, Ferenczi Andreával folytatott beszélgetése során Tomka János azt hangsúlyozta, hogy a tudásmenedzsment nem önálló diszciplína, hanem egy szakma, mely több tudományágból és a gyakorlati tapasztalatokból táplálkozik.

A könyvbemutató kerekasztal-beszélgetésén dr. László József, a Harvard Business Review vezető tanácsadója, dr. Bőgel György, a CEU Business School menedzsmentprofesszora, dr. Pléh Csaba akadémikus, a BME-GTK professzora és dr. Segesváry Gábor, a Zwack Unicum Nyrt. humánpolitikai igazgatója egyetértettek abban, hogy a tudásmegosztás sikere ma már fontos versenyképességi tényező. Ma azok a társaságok, szervezetek lehetnek eredményesek, amelyek képesek tudásukat következetesen megújítani, megosztani és beépíteni új termékekbe és technológiákba.

Dr. Tomka János 1952-ben született. 1976-ban szerzett okleveles villamosmérnöki diplomát a Budapesti Műszaki Egyetemen. 1976-tól okleveles mérnök-tanár, Budapesti Műszaki Egyetem.  1996-tól bejegyzett vezetési tanácsadó (CMC). 2005-ben szerzett PhD fokozatot a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen.  A KPMG-BME Akadémia társelnöke, ügyvezető igazgatója (KBA Oktatási Kft.). A Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának tanára.

Szakmai és társadalmi tevékenységei: A Magyar Mérnökakadémia tagja. A Harvard Business Review magyar kiadása védnöki karának tagja. A Szent István Egyetem tudásmenedzsment tantárgyfelelőse (MBA). Az Alkalmazott Neveléstudományi és Pszichológiai Multidiszciplináris Doktori Iskola (alapítás folyamatban) meghívott külső tagja.  A Keresztyén Vezetők és Üzletemberek Társasága Vezetőségének tagja (1994 és 2004 között elnöke).

Kulcsszavak: könyv tudásmenedzsment

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Öt elnökségi tag mandátumáról döntött éves közgyűlésén az IVSZ

Az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége az idei, 2024. május 30-án tartott éves közgyűlésén öt elnökségi tag mandátumáról döntött, köztük a transzformációért felelős alelnöki tisztségről és a mikro, a kkv, a multi, valamint a nagyvállalati tagozatok elnökeiről. Négy elnökségi tag mandátumát meghosszabbították, míg a nagyvállalati tagozat új vezetőjének az újonnan belépő Magyar Posta Zrt. informatikai főigazgatóját, Leveleki Zsoltot választották meg.

2024. június 1. 15:24

Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést

Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól. 

2024. június 1. 10:19

Az LG új kampánya megtanít arra, hogyan nevelhetjük a hírfolyamaink algoritmusait

Az LG Electronics (LG) elindította Optimism your feed nevű globális kampányát. Az akció elsődleges célja, hogy pozitív és inspiráló tartalmak közzétételére ösztönözze a felhasználókat, és ezáltal egy optimistább hangulatot teremtsen a közösségimédia-platformokon. 

2024. május 31. 18:34

Szerte a világban népszerű az amerikai magyar „nyomokat” bemutató applikáció

Három éve indult útjára a digitális “jenki huszár”, azaz a Hello HuGo nevű applikáció, amely felhasználóbarát módon gyűjti össze a lehető legtöbb magyar vonatkozású pontot az USA-ban, amiből eddig több, mint 1500 található az appon. A ma már nívódíjas alkalmazást több, mint tízezer ember használja az Atlanti-óceánon innen és túl, Ausztráliától, Kanadán át Indiában, Belgiumban, Franciaországban, Mexikóban, Jamaikában és még több más országban keltette föl az emberek érdeklődését.

2024. május 31. 09:55

Növeli európai termelési kapacitását a Schneider Electric

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat kedden megnyitotta okosgyárát Dunavecsén. A 28.000 négyzetméteres épületben ötszázan dolgoznak majd.

2024. május 30. 19:06

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52