Magyar Telekom: 750 millió forint alkalmazás-fejlesztésre
A Magyar Telekom évente mintegy 750 millió forintot költ alkalmazás kutatás-fejlesztésre (k+f), ezen belül új üzleti lehetőségek, mint például a mobil parkolás és fizetés kidolgozására, illetve az alap infrastruktúrával kapcsolatos kutatásokra.
Pataki Róbert, Magyar Telekom (MT) új üzleti területek és üzletfejlesztési üzletág vezérigazgató-helyettese, aki egyben a cég stratégiai igazgatója is, az MTI-nek elmondta, hogy a területhez mintegy 400-zan tartoznak.
Hozzátette: a k+f-et is koordináló szervezetnek éves szinten 10-15 milliárd a költségvetése, amibe beletartozik például az MT által működtetett inkubátorház, a média portfolió, az iWiW és az Origo üzemeltetése, illetve a mobiltartalom készítése is.
A gazdasági válságról elmondta, a krízis emeli a finanszírozás költségeit és nehezebbé teszi a források megszerzését, miközben növeli a beruházások megtérülési idejét és csökkenti az ügyfélköltéseket.
A válság negatívan hat a telekommunikációs piacra is, amely a 2008 közepén várt fejlődés helyett stagnál.
A vezérigazgató-helyettes egy általuk készíttetett tanulmányra hivatkozva elmondta, 1 százalékos bruttó hazai termék-csökkenés 3-4 milliárd forint bevételkieséssel jár a teljes magyar telekommunikációs és informatikai piacon.
Pataki Róbert elmondta azt is, hogy a telekommunikációban további konszolidáció várható, mivel a rézalapú hálózatok versenyképessége csökken az optikaiakkal szemben. Az átalakulás során például a kisebb kábelcégeket felvásárolják a nagyobbak.
Az üzletág tevékenységéről közölte, hogy a például a T-City koncepció keretében Szolnok egyik városrészén egy iskolába olyan elektronikus beléptető rendszert telepítenek, amely informálja a szülőket a diákok mozgásáról. Az ilyen kísérletekre azért is szükség van, hogy az MT létező környezetben kipróbálva a megoldásokat, megtudja, azokra valóban szükség van-e.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- A Magyar Telekom száz százalékos tulajdonába került az EPT
- A Magyar Telekom 74 forint osztalékot fizet
- Az MTelekom az eredménytartalékot is igénybe veszi az osztalékhoz
- Legjobb társaságirányítás díj a Magyar Telekomnak
- Belép a villamosenergia- és földgázpiacra a Magyar Telekom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Reprezentatív véleménykutatás készült a mobiltárca alkalmazásokkal kapcsolatos felhasználói szokásokról
Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) újabb országos reprezentatív közvélemény-kutatást készíttetett: az Egyesület ezúttal a „Mobiltárca megoldások a felhasználók szemével – reprezentatív kutatás a mobiltárca (wallet) alkalmazásokkal kapcsolatos felhasználói szokásokról és attitűdről” témában végezte el a kétfázisú felméréseit.
Öt elnökségi tag mandátumáról döntött éves közgyűlésén az IVSZ
Az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége az idei, 2024. május 30-án tartott éves közgyűlésén öt elnökségi tag mandátumáról döntött, köztük a transzformációért felelős alelnöki tisztségről és a mikro, a kkv, a multi, valamint a nagyvállalati tagozatok elnökeiről. Négy elnökségi tag mandátumát meghosszabbították, míg a nagyvállalati tagozat új vezetőjének az újonnan belépő Magyar Posta Zrt. informatikai főigazgatóját, Leveleki Zsoltot választották meg.
Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést
Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól.
Az LG új kampánya megtanít arra, hogyan nevelhetjük a hírfolyamaink algoritmusait
Az LG Electronics (LG) elindította Optimism your feed nevű globális kampányát. Az akció elsődleges célja, hogy pozitív és inspiráló tartalmak közzétételére ösztönözze a felhasználókat, és ezáltal egy optimistább hangulatot teremtsen a közösségimédia-platformokon.
Szerte a világban népszerű az amerikai magyar „nyomokat” bemutató applikáció
Három éve indult útjára a digitális “jenki huszár”, azaz a Hello HuGo nevű applikáció, amely felhasználóbarát módon gyűjti össze a lehető legtöbb magyar vonatkozású pontot az USA-ban, amiből eddig több, mint 1500 található az appon. A ma már nívódíjas alkalmazást több, mint tízezer ember használja az Atlanti-óceánon innen és túl, Ausztráliától, Kanadán át Indiában, Belgiumban, Franciaországban, Mexikóban, Jamaikában és még több más országban keltette föl az emberek érdeklődését.