Elektronikus jegyeladási rendszer a Jászkun Volánnál
A menetjegyek és bérletek eladásához korszerű elektronikus rendszert alakítanak ki a szolnoki székhelyű Jászkun Volánnál; az utastájékoztatás minőségét is javító tendert közbeszerzési eljárás keretében az IQSYS Informatikai és Tanácsadó Zrt. nyerte el.
A fejlesztések során minőségi változásra lehet számítani majd az utasok kiszolgálásában és tájékoztatásban elsősorban Karcag, Kisújszállás és Tiszafüred vonzáskörzetében, ahol kezdetként 36 helyközi járatú buszon működik a rendszer - mondta el Pozsonyi István termelésszervezési igazgató az MTI-nek.
A projekt európai uniós és állami támogatással, az Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásában, az Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség közreműködésével valósul meg, összértéke több mint százmillió forint. Ennek jelentős része, mintegy nyolcvanöt millió forint vissza nem térítendő támogatás.
A szakember tájékoztatása szerint a fejlesztés az elektronikus jegy és bérlet értékesítés mellett lehetővé teszi, hogy nyomon követhetők legyenek a helyközi járatok. Az utasok az internet vagy mobiltelefon segítségével megtudhatják, pontosan hol jár az autóbusz, milyen időpontban érkezik meg egy-egy megállóba. Ezzel a menetrend betartása számon kérhetőbb lesz. A folyamatos utasszámlálás is lehetővé válik, így a járatok jobban az igényekhez igazíthatók. A rendszert 2009 novemberében tervezik üzembe állítani.
Rékasi Tibor, az IQSYS Zrt. ügyvezető igazgatója elmondta: egy hónapon belül a második, nagy jelentőségű közlekedési forgalomirányítási megbízást nyerte el cégük. Ezt annak tulajdonította, hogy rendszerintegrátorként jelentős szakértelemmel rendelkeznek az ilyen jellegű feladatok megvalósítására.
Kapcsolódó cikkek
- Ezer rendszerintergrációs szakértővel erősít az Ericsson
- A Synergon szállítja a Fővárosi Tűzoltóság új bevetés-irányítási rendszerét
- Alvicom: sikeres teljesítményteszt az Aegon biztosítónál
- Automatikus banki ellenőrző rendszer az UniCreditnél
- Megújította internetes ügyfélszolgálatát a Fővárosi Vízművek
- Hazai cég fejleszt a Lufthansának
- Modernizálta informatikai rendszerét a Dunaferr
- Több százezer diák, szülő és munkatárs biztonságos személyazonosság-kezelése egy Novell rendszerben
- A NORG fejleszt az MFB-nél
- Az Espirit az SAP-t választotta
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Reprezentatív véleménykutatás készült a mobiltárca alkalmazásokkal kapcsolatos felhasználói szokásokról
Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) újabb országos reprezentatív közvélemény-kutatást készíttetett: az Egyesület ezúttal a „Mobiltárca megoldások a felhasználók szemével – reprezentatív kutatás a mobiltárca (wallet) alkalmazásokkal kapcsolatos felhasználói szokásokról és attitűdről” témában végezte el a kétfázisú felméréseit.
Öt elnökségi tag mandátumáról döntött éves közgyűlésén az IVSZ
Az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége az idei, 2024. május 30-án tartott éves közgyűlésén öt elnökségi tag mandátumáról döntött, köztük a transzformációért felelős alelnöki tisztségről és a mikro, a kkv, a multi, valamint a nagyvállalati tagozatok elnökeiről. Négy elnökségi tag mandátumát meghosszabbították, míg a nagyvállalati tagozat új vezetőjének az újonnan belépő Magyar Posta Zrt. informatikai főigazgatóját, Leveleki Zsoltot választották meg.
Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést
Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól.
Az LG új kampánya megtanít arra, hogyan nevelhetjük a hírfolyamaink algoritmusait
Az LG Electronics (LG) elindította Optimism your feed nevű globális kampányát. Az akció elsődleges célja, hogy pozitív és inspiráló tartalmak közzétételére ösztönözze a felhasználókat, és ezáltal egy optimistább hangulatot teremtsen a közösségimédia-platformokon.
Szerte a világban népszerű az amerikai magyar „nyomokat” bemutató applikáció
Három éve indult útjára a digitális “jenki huszár”, azaz a Hello HuGo nevű applikáció, amely felhasználóbarát módon gyűjti össze a lehető legtöbb magyar vonatkozású pontot az USA-ban, amiből eddig több, mint 1500 található az appon. A ma már nívódíjas alkalmazást több, mint tízezer ember használja az Atlanti-óceánon innen és túl, Ausztráliától, Kanadán át Indiában, Belgiumban, Franciaországban, Mexikóban, Jamaikában és még több más országban keltette föl az emberek érdeklődését.