Folyamatosan fejleszti lakossági üzletágát a Magyar Telekom
Sikeresnek tartja a T-Home márka bevezetése óta eltelt egy évet Winkler János, a Magyar Telekom Nyrt. lakossági ügyfelekért felelős vezérigazgató-helyettese, amit elsősorban az előfizetők számának növekedésével és a folyamatos fejlesztésekkel támasztott alá.
A tőzsdei gyorsjelentés szerint az társaság az idén, konszolidált társasági szinten, a tavalyival megegyezően, 107,9 milliárd forintot fordít beruházásokra, ebből az első félében 49,2 milliárdot költött el, amiből 15 milliárd jutott a lakossági szolgáltatásokra.
A szerdán Budapesten tartott sajtótájékoztatón Winkler János kifejtette: a televíziós, szélessávú internet és telefon szolgáltatást is nyújtó márka tovább folytatja optikai hálózatának kiépítését, ami háztartásonként átlagosan 50 ezer forintba kerül.
Hozzátette: ez a beruházás nagyon drága, de az előfizetőkig kiépített, a legkorszerűbb szolgáltatásokat is lehetővé tevő optikai hálózat, az FTTH (fiber-to-the-home) napjainkban már több mint 100 ezer háztartást ér el, amelyeknek a száma év végére 165 ezer lesz. A vállalat korábban az év végére 200 ezer háztartásba tervezte eljuttatni az FTTH-t. A válság azonban némileg visszavetette a fejlesztéseket.
Kifejtette: az optikát nagyon nehéz eladni, mivel lakásonként egy, vagy két versenytársa is van a Magyar Telekomnak. Az eladáshoz új "harcmodor" kell: gyakorlatilag személyesen kell meggyőzni az embereket a szolgáltatás nyújtotta előnyökről. A tervek szerint az év végéig 17 ezer FTTH-alapú előfizetője lesz a T-Home-nak. Hozzátette: Nyugat-Európában is 8-10 százalékos az előfizetői arány.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a múlt év novemberében bevezetett műholdas SAT TV-előfizetőinek száma mára elérte a 120 ezret, miközben az internetes IPTV-szolgáltatást is egyre többen vásárolják. A T-Home márka bevezetése utáni első hat hónapban az IPTV-előfizetők száma megduplázódott, s mára elérte a 50 ezret.
A kábelhálózaton nyújtott széles sávú internet pedig már 350 ezer háztartásban elérhető.
A vezérigazgató-helyettes úgy vélte, az emberek kezdenek rákapni az új szolgáltatásokra, ez pedig arra készteti a a Magyar Telekomot, hogy folytassa a fejlesztéseket.
Kifejtette: 6 számlázási rendszer fut a Magyar Telekomnál, amit mintegy két év alatt konszolidálnak, s akkor például az egy háztartásban lévő előfizetők egy számlán fizethetnek ki több szolgáltatást is.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- A Magyar Telekom száz százalékos tulajdonába került az EPT
- A Magyar Telekom 74 forint osztalékot fizet
- Az MTelekom az eredménytartalékot is igénybe veszi az osztalékhoz
- Legjobb társaságirányítás díj a Magyar Telekomnak
- Belép a villamosenergia- és földgázpiacra a Magyar Telekom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.