MKB: banki "Gazdálkodj okosan" az IND új szoftverével
Online pénzügyi tervezési segédletet biztosít netbankos ügyfeleinek az MKB Bank: az IND Group új szoftverére épülő "Személyes pénzügyek" alkalmazás lehetővé teszi a költési szokások pontosabb nyomon követését, rendszerezését, a megtakarítási lehetőségek felismerését - közölte a hitelintézet kedden az MTI-vel.
Az MKB NetBANKÁR új, október végétől igénybe vehető szolgáltatásának alapját a banki front-office megoldásokat szállító IND Group "IND Personal Finance Manager" (PFM) szoftverterméke adja. Az alkalmazás lehetővé teszi, hogy az ügyfelek egy könnyen kezelhető on-line felületen modellezzék pénzügyi helyzetüket, kör- és oszlop-diagrammok segítségével téve áttekinthetővé és követhetővé költéseiket, bevételeiket.
A Személyes pénzügyek a statisztikák alapján automatikusan kategorizálja az általa felismert pénzügyi tranzakciókat, például a repülőjegyvásárlást az utazáshoz, az élelmiszervásárlást a napi kiadásokhoz rendeli. A csoportosított tranzakciók alapján elemezni lehet a bevételeket és a kiadásokat. A tudatosabb pénzügyi magatartást segíti az értékhatárok meghatározása is a különböző kategóriákhoz: ha például a választott csoportba sorolt tranzakciók összege elér egy előre meghatározott szintet, az ügyfél erről automatikus értesítést kérhet.
"Az emberek többsége szeretne pénzt megtakarítani, hogy nagyobb anyagi biztonságban érezze magát, vagy valamilyen nagyobb összegű kiadást, befektetést finanszírozni tudjon. Az elképzelések megvalósításához azonban pénzügyi fegyelmezettségre volna szükség, amit a mindennapokban nehéz betartani. Magyarországon ráadásul az ügyfelek kevésbé követik nyomon költéseiket, így a kontroll is nehézkes" - idézi a bank sajtóközleménye Vinnai Balázst, az IND Group ügyvezető igazgatóját, aki szerint az új szolgáltatás révén könnyen áttekinthető, hogy mire és mennyit költünk, illetve megtakarítási célokat is kitűzhetünk magunk elé.
Kapcsolódó cikkek
- Nőtt az internetbanki ügyfelek száma tavaly
- Hitel- és lízingválasztó program indult a PSZÁF honlapján
- Banki rendszerösszeomlást okozott egy vesszőhiba
- Október elején új bankbiztonsági rendszer indul a fővárosban
- Postán kapják a trójait a bankok
- Hárommillió felhasználó nem tévedhet (el)
- Még alacsony az interneten bankolók aránya
- Újabb, az MKB-ügyfeleket célzó adathalász e-mailt fogott el a VirusBuster
- Az elektronika győztesként kerülhet ki a válságból
- Újabb adathalász-támadás az MKB-nél, a bank kezeli az ügyet
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.