Márkaboltot nyit Amerikában a Microsoft

Milkovits Gábor, 2009. október 16. 09:05

A Microsoft kísérleti jelleggel saját márkaboltot nyit az arizonai Scottsdale-ben, ahol a cég saját szoftver- és hardvertermékei mellett laptopokat és mobiltelefonokat is árusítani fog, számol be a Wall Street Journal (WSJ).

A tervekről már februárban beszámoltunk akkor azonban konkrétumokról még nem volt szó. A kísérleti üzletben a szokásos Microsoft termékek, azaz a Windows és Office szoftverek, ezeket futtató noteszgépek és mobiltelefonok, valamint Xbox 360 játékkonzolok és Zune zenelejátszók lesznek kaphatók. A folytatásról egyelőre annyit tud az üzleti lap, hogy a közeli Mission Viejo bevásárlóközpontjában is terveznek egy hasonló objektumot, illetve siker esetén máshová is kiterjesztik majd a kezdeményezést. A szoftveróriás részéről korábban lehetett már olyat hallani, hogy mindenütt boltot fog nyitni, ahol Apple Store található, hogy ily módon is versenyre keljen a konkurenciával. Az iPod és iPhone hordozható készülékekkel nagyot kaszáló számítógépgyártó forgalmának felíveléséhez nem kis mértékben járultak hozzá az Apple Store üzletek, amelyekből jelenleg több mint 200 működik világszerte. A Microsoft részéről ugyanakkor némileg kockázatos intézkedésnek tűnik, hogy éppen a válság idején vág bele a kiskereskedelmi értékesítésbe, amikor egy sok-ezer főt foglalkoztató amerikai országos elektronikai üzletlánc, a Circuit City tönkre is ment.

Elemzők szerint a kezdeményezés legfeljebb a Microsoft imázsán javíthat, eladásain viszont csak keveset, hiszen a társaság igen kiterjedt kiskereskedelmi partneri hálózattal rendelkezik. Akik amúgy aligha örülnének egy komolyabb Microsoft-bolthálózat támasztotta versenynek, habár ez a probléma egyelőre még nem időszerű. A márkabolt egyébként a WSJ értesülése szerint október 22-én, a Windows 7 hivatalos premierjének napján fog nyitni.

Kulcsszavak: Microsoft +céginfo

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG

A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.

2024. május 18. 13:59

A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt

A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.

2024. május 18. 12:15

Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai

A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.

2024. május 17. 17:30

A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?

Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.

2024. május 17. 13:10

Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség

A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet. 

2024. május 17. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59