Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra

MTI Sajtóadatbank, 2010. április 23. 14:04

Tavaly szinte minden célcsoportot figyelembe véve nőtt a közösségi- ezen belül kiemelten a videómegosztó oldalak látogatottsága és használatuk intenzitása is- derül ki az Ipsos Zrt. és a Gemius SA piackutató intézetek közös felméréséből. Eközben a felnőtt tartalmakat és az online játék lehetőségeit kínáló weboldalak iránt csökkent az érdeklődés.

A videómegosztó oldalak használatának intenzitása leginkább a 18 év alatti korosztályban nőtt igazán jelentősen 2009 januárja és az idén január közötti időszakban. A felmérés szerint a növekedés mértéke a 30-39 éves korosztály körében is komoly volt. A 40-49 évesek körében klasszikus közösségi oldalakon töltött idő csökkent, miközben a korcsoport tagjai egyre inkább a fórumokat, a blogokat és a videómegosztókat keresték.

 A felmérés szerint a tavalyi év vesztesei a felnőtt tartalmat és az online játék lehetőségét kínáló weboldalak voltak. E két utóbbi kategória felhasználóinak száma gyakorlatilag stagnált, a piackutatók szerint az internet hozzáférést frissen megszerzők elkerülték ezeket a tartalmakat. Az ilyen jellegű oldalakon eltöltött idő csaknem minden célcsoport esetén visszaesett. Ez alól csak az 50-59 évesek jelentenek kivételt. A felmérésből kiderül, hogy a nők aránya a felnőtt tartalmat kínáló oldalakon néhány százalékpontos növekedést mutat és már az átlagosan eltöltött idő tekintetében sincs eltérés a férfiakhoz képest.

 Az online közönségmérés szerint a trend változásával párhuzamosan csökkent a munkahelyi internetezés időtartama is.

 Miközben folyamatosan nőtt az interneteléréssel rendelkezők száma - ezen belül kiemelten az otthoni hozzáféréssel rendelkezőké - a demográfiai megoszlásuk alig változik. Az online eltöltött idő tekintetében ugyanakkor jelentős növekedés volt a 18-29 évesek, a szakmunkás végzettségűek, illetve általában az intenzív – havonta legalább 21 napon internetezők körében, elsősorban a közösségi portáloknak köszönhetően - derül ki az Ipsos Zrt. és a Gemius SA felméréséből.
 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai

Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a ​ vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.

2024. május 1. 16:10

Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja.  A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.

2024. május 1. 13:48

Nagy hatótáv, nagy lehetőségek

A GreenGo, Budapest máig egyetlen teljesen elektromos autómegosztója olyan, nagy hatótávú autókkal bővítette flottáját, amik még egy lépéssel közelebb visznek ahhoz, hogy búcsút mondhassunk a saját autónak.

2024. május 1. 12:03

Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val

A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében. 

2024. május 1. 10:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14