Négy amerikai szenátor adatvédelmi aggályait fejezte ki a Facebooknak
Az egyszerűbb adatvédelemre vonatkozó felhívást kedden küldte el Mark Zuckerbergnek, a Facebook alapítójának Charles Schumer New York-i, Michael Bennet coloradói, Mark Begich alaszkai és Al Franken minnesotai demokrata párti szenátor.
Schumer szenátor három napon belül másodszor fejezte ki aggályait a Facebookon a múlt héten bejelentett számos változtatás miatt. Az új funkciók szerinte egyre több adatot tesznek hozzáférhetővé a hatodik éve működő közösségi szájt felhasználóival kapcsolatban. Vasárnap arra hívta fel a Szövetségi Kereskedelmi Bizottságot (FTC), hogy dolgozzon ki egyértelműbb adatvédelmi iránymutatásokat a Facebook és más internetes közösségi hálózatok számára.
Schumernek írt válaszában Elliot Schrage, a Facebook alelnöke kedden úgy fogalmazott, hogy a cég "üdvözli a folyamatos párbeszédet, mert egyetértünk azzal, hogy szükség van a személyes adatok kezelésének ellenőrzésére, párhuzamosan azzal, hogy az internetfelhasználók egyre több közösségi és interaktív tapasztalatra tartanak igényt."
Megismételte a cég korábbi állásfoglalását, miszerint a Facebook célja az, hogy a felhasználók egyre több és nem kevesebb ellenőrzést gyakorolhassanak.
Az adatvédelem miatt aggódók azonban ezzel nem értenek egyet, mondván: a cég most olyan adatok nyilvánosságra hozatalát is elvárja a felhasználóktól, amelyeket korábban csak a barátok kiválasztott köre számára tettek hozzáférhetővé.
A politikai nyomás megakadályozhatja a Facebook erőfeszítéseit, hogy a nagyobb profit reményében újabb weboldalakra kapcsolódjon rá.
Kapcsolódó cikkek
- A Google után a Facebook is kapitulált a német adatvédelmi törvények előtt
- 6 milliárd dolláros reklámbevételt könyvelhetnek el az idén a közösségi szájtok
- Fekete adatkereskedelem a Facebookon és a Twitteren
- 2.6 millió magyar a Facebookon!
- A Google a Yahoo és a Facebook kezdi az IPv6-os webcímek tesztelését
- Internetes radírral törölhetők a világhálón felejtett fényképek
- 750 millió szilveszteri kép
- Ötvenmilliárd dollárt ér a Facebook
- A Facebook lehagyta a Yahoo-t
- Facebook viselkedési receptek
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Öt elnökségi tag mandátumáról döntött éves közgyűlésén az IVSZ
Az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége az idei, 2024. május 30-án tartott éves közgyűlésén öt elnökségi tag mandátumáról döntött, köztük a transzformációért felelős alelnöki tisztségről és a mikro, a kkv, a multi, valamint a nagyvállalati tagozatok elnökeiről. Négy elnökségi tag mandátumát meghosszabbították, míg a nagyvállalati tagozat új vezetőjének az újonnan belépő Magyar Posta Zrt. informatikai főigazgatóját, Leveleki Zsoltot választották meg.
HONOR: Kapcsolatok is múlhatnak egy jó portréfotón
Az európaiak 75%-a nem elégedett elsőre az általa készített portéfotóval, rendszeresen több felvételt készít, míg létrejön az ideális fotó, és átlagosan 268“fotó kudarcot” tárolunk a telefonunkon – derült ki egy, a közelmúltban végzett felmérésből. A megkérdezettek 6 százaléka szóba sem állna olyan valakivel, aki nem tud jó fotót csinálni a telefonjával.
Rengeteg okoseszközzel bővült a Huawei hazai kínálata
A FIT 3 okosóra májusi bemutatója után számos újabb eszközt hozott a gyártó hazánkba. Ezek között több okosóra modell is szerepel, amely a FIT 3-mal kiegészülve szinte minden árponton kínál iOS és Android kompatibilis eszközöket a vásárlók számára. Megérkezett az e-SIM képes WATCH 4 Pro Space Edition, valamint a Watch GT 4 új, sportosan elegáns zöld színváltozata is. Az okoskarkötők kategóriájába jött az új Band 9, de a nyitott kialakítású, ékszer-szerű FreeClip fülhallgató is kapható már nálunk.
Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést
Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól.
Az LG új kampánya megtanít arra, hogyan nevelhetjük a hírfolyamaink algoritmusait
Az LG Electronics (LG) elindította Optimism your feed nevű globális kampányát. Az akció elsődleges célja, hogy pozitív és inspiráló tartalmak közzétételére ösztönözze a felhasználókat, és ezáltal egy optimistább hangulatot teremtsen a közösségimédia-platformokon.