Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
Eredményének javulásáról számolt be a Siemens az üzleti évének második negyedében, s egyúttal jelentősen megemelte a folyó pénzügyi évre vonatkozó eredmény-előrejelzését is.
Forgalmának enyhe csökkenése ellenére a Siemens üzemi eredménye elérte 2,14 milliárd eurót, adózott eredménye pedig 48 százalékkal, 1,5 milliárd euróra nőtt.
A konszern értékesítési árbevétele a második negyedévben az előző évihez képest 4 százalékkal 18,3 milliárd euróra csökkent. A várakozások szerint az éves értékesítési árbevétel is "alacsony egyszámjegyű százalékos" mértékben el fog maradni a tavalyitól.
Az első félévben a konszern üzemi eredménye 4,393 milliárd euró, adózott eredménye pedig 3,029 milliárd euró lett.
A második negyedévben a beérkezett megrendelések értéke 14 százalékkal 17,8 milliárd euróra csökkent az energiaiparban "jegelt" nagyberuházások miatt. Az energiaipari üzletág megrendelései 26 százalékkal csökkentek. A többi üzletágban növekedtek a megrendelések.
Az eredmény javulását a szigorú költségcsökkentési programnak, létszámcsökkentésnek és a tevékenység súlypontjának a nyereségesebb üzletágakra való helyezésének tulajdonítja Peter Löscher, a Siemens vezérigazgatója. Az éves üzemi eredményre vonatkozó előrejelzést
pedig 6,0-6,5 milliárd euróról a tavalyi 7,5 milliárd eurós rekordot meghaladó összegre emelte.
Az olyan ciklikus szektorokban működő érdekeltségek, mint az világítástechnikai Osram Lichttechnik vagy az ipari automatizálási üzletág eredménye a várakozásokat meghaladó ütemben javult. Az erőművi berendezések terén azonban nem volt érzékelhető javulás és a
megrendelés állomány is visszaesett.
Kapcsolódó cikkek
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- Rendkívüli fizetésemelés a Google-nál
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
- Az Apple 70 százalékkal növelte nyereségét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.