Fő hajtóerő az informatika és a távközlés az európai gazdaságban
A témában illetékes biztos, Neelie Kroes a jelentésről Brüsszelben kiadott közleményben úgy fogalmazott: "az információs és kommunikációs technológiák és a nagysebességű internet-hozzáférés ugyanolyan forradalmi szerepet töltenek be mai társadalmunkban, mint száz évvel ezelőtt a villamosenergia- és közlekedési hálózatok kiépítése". Hozzátette: "támogatásra van szükség azonban az internet további fejlesztéséhez annak érdekében, hogy minden európai polgár élvezni tudja a digitális gazdaság előnyeit".
A jelentés szerint az EU-ban 1995 óta elért termelékenység-növekedés felerészben ennek az ágazatnak köszönhető, a technológiai fejlődés és a szektorban végzett beruházások következtében. A 20042007 közötti adatok arra utalnak, hogy ezek a beruházások a közelmúltban kezdtek hatékonyságnövekedést eredményezni a gazdaság többi részében is - tette hozzá az értékelés.
A szektor az európai gazdaságban körülbelül 600 milliárd euró hozzáadott értéket termel, ez a teljes uniós össztermék 4,8 százaléka. Ez az ágazat vonzza továbbá az EU teljes kutatás-fejlesztési üzleti beruházásainak negyedét.
A jelentés szerint Európában a népesség mintegy 60 százaléka használja rendszeresen, és 48 százaléka napi rendszerességgel az internetet. Hatalmas különbségek figyelhetők meg ugyanakkor a társadalmi-gazdasági és területi megoszlásban. Különösen az idősek, kevésbé képzettek és az alacsony jövedelműek használják kisebb mértékben az internetet, ők alacsonyabb informatikai készségekkel is rendelkeznek.
Az EU volt tavaly a világ legnagyobb szélessávú piaca. Az uniós polgárok közel negyede (Magyarországon mintegy 19 százaléka) rendelkezik vezetékes szélessávú előfizetéssel. Az Európa 2020 átfogó gazdasági EU-stratégia pedig azt a célt tűzné ki, hogy a jövő évtized végére minden európai lakos legalább 30 Mbps sebességű hozzáféréssel rendelkezzen.
Kapcsolódó cikkek
- A magyarok 43 százaléka csak beszélgetésre használja a telefonját
- A közösségi média felértékelte a vásárlók pozícióját
- Szuperintelligens város lehet Budapest
- Mindent egy helyen a vállalati informatikáról
- Kelet-Magyarország vezet az okostelefon-használatban
- Nem tudják, mit akar a fogyasztó
- Dell: növekedést vár az idén az it-vezetők többsége
- A személyiszámítógép-eladások növekvő hányada táblagép
- Gartner: a vártnál jobban nőnek az it-kiadások az idén
- 2011 már a növekedés éve lehet az IKT szektorban
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.