Kínai fehér könyv az internetről
Az internet teremtette nyilvánosság Kínában betölti az általános társadalmi ellenőrzés szerepét és biztosítja a szabad véleménynyilvánítás lehetőségét - tartalmazta a dokumentum, amelynek szerzői leszögezték, hogy az internet szabályozása az ország
területén a szuverén kínai törvényhozás hatásköre, az internet-biztonság tartalma pedig a nemzeti sajátosságoknak megfelelően különböző lehet a világban.
2009 végére a kínai internetezők száma elérte a 384 milliót, ami 1997-től számítva évi 32 milliós bővülésnek felel meg. Közülük 346 millióan veszik igénybe a szélessávú szolgáltatást. Ma a teljes lakosság megközelítően 30 százaléka használja az internetet, s a központi kormány a következő öt évben szeretné elérni, hogy ez az arány 45 százalékra nőjön.
A dokumentumban felhívták a figyelmet arra, hogy az internet használatában az országban aránytalanságok mutatkoznak, s míg 2009
végén a keleti - fejlettebb - területeken 40 százalékos volt az internetezők aránya, addig számuk a nyugati országrészben alig haladta meg a 21 százalékot. Ugyancsak jelentős az eltérés a vidék és a városok összehasonlításakor.
A kínai államtanács által kiadott 31 oldalas fehér könyv külön foglalkozott a számítógépes bűnözéssel, annak rohamos terjedésével.
"Kína azon országok egyike, amely leginkább ki van téve a hackertámadásoknak" - állapították meg a szerzők, állításukat
számokkal igazolva.
A dokumentumban Peking nemzetközi összefogásra szólított fel a bűnözéssel szemben és támogatta egy, az ENSZ égisze alatt létrehozandó, irányadó nemzetközi felügyeleti szervezet megalapítását.
Kapcsolódó cikkek
- Elektronikus kereskedelmi mintavárosokkal kísérleteznek Kínában
- Fellőtték Kína saját navigációs rendszerének 11. műholdját
- Virágzik a luxustermékek on-line kereskedelme Kínában
- Amerika a fő ellenség a kínai hadsereg szimulációs játékában
- Kína dominanciára törekszik a high-tech területén (is) - Innovációs különbségek számokban és kultúrában (2. rész)
- Kína dominanciára törekszik a high-tech területén (is) - Innovációs különbségek számokban és kultúrában (1. rész)
- Nem népszerű Kínában a "Vörös Pad", a kommunista párt híveinek iPad-je
- Ugrásszerűen megnőtt a mikrobloggerek száma Kínában, regisztrálniuk kell
- Több mint félmilliárd az internetfelhasználók száma Kínában
- Botrány Pekingben, hiába várt a tömeg az iPhone 4S-re
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elhunyt Zsakó László, a hazai számítástechnika tanárképzés elindítója
Életének 67. évében elhunyt Zsakó László, az ELTE Informatikai Kar Média- és Oktatásinformatika Tanszék nyugalmazott egyetemi docense, a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Tehetséggondozási Szakosztályának vezetője.
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.