Magyarországon is terjed az internetes kereskedelem
A cég felméréséről kedden az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint Európai viszonylatban a fenti érték nyolcvanöt, ami mutatja, hogy Magyarország közelít a nemzetközi trendhez.
Ugyanakkor a magyarok internetes vásárlási szokásai különböznek a többi országétól. Amíg Magyarországon a megkérdezettek 66 százaléka gondolja, hogy vesz valamit a következő hat hónap során, addig a világátlag jóval nagyobb, 82 százalék - tájékoztat a Nielsen 2010-es felmérése.
A legkeresettebb termék egyértelműen a könyv. Európai viszonylatban a válaszadók 44 százaléka, míg Magyarországon 40 százalékuk szándékozik könyvet vásárolni, világviszonylatban ugyanez az érték 44 százalék.
A könyvet az utazás és a rendezvényre szóló belépőjegy követi, az előbbi európai átlagban 24 százalék, magyar viszonylatban 19 százalék. Rendezvényre belépőjegyet 21, illetve 19 százalék vásárol.
Eltérés mutatkozik a nemzetközi és a magyar trendek között abban, hogy világszerte az online értékesítésre szakosodott cégektől rendeltek a legtöbb terméket, (a válaszadók jó egyharmada). Viszont Magyarországon nagyjából ugyanekkora arányban inkább olyan cég webkínálatából vásároltak, amely valóságos, téglából és malterból épített üzletet is működtet - írja a közlemény.
Minden hatodik magyar vásárló rendelt a világhálón olyan cégtől, amely ugyanakkor katalógusból vagy telefonon is értékesít, ami arra enged következtetni, hogy a magyar fogyasztók azért még nem teljesen szakadtak el a hagyományos vásárlási szokásoktól.
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média felértékelte a vásárlók pozícióját
- A világnak könyv, nekünk tévé kell a netről
- Idén is díjazzák a legjobb internetes kereskedőt
- Olcsóbb, vonzóbb lesz a Google webboltja, mint az Apple-é
- Hölgyek a jövő internetes vásárlói
- Nielsen-felmérés az internetes vásárlási szokásokról
- Egyre több kínai vásárol az interneten
- Internet kontra hagyományos műszaki áruházak: éleződő verseny?
- Az online kiskereskedelmet elkerülte a válság
- Felhasználóbarátságtalanok az e-kereskedelmi oldalak
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MOL nyerte a funkcionális átalakítás nagydíját az SAP Quality Awards versenyen
Az üzleti transzformáció a folyamatosan változó környezetben elengedhetetlen. Az SAP éppen ezért immár tizennegyedik alkalommal díjazza azokat az üzleti átalakítást megvalósító vállalatokat, amelyek élen járnak a változásban, és jó példaként szolgálnak a sikeres bevezetésben. Az SAP Quality Awards egyik nagydíját idén a magyar MOL nyerte el.
K&H: ismét a legjobb digitális bank Magyarországon
A K&H Csoport az egymást követő második évben, 2024-ben is elnyerte a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review „Legjobb Digitális Bank Magyarországon” díját. Az indoklásban a K&H innovatív digitális pénzügyek terén játszott úttörő szerepét emelték ki, különös tekintettel a világszínvonalú és könnyen kezelhető mobilbankra, valamint a hozzá kapcsolódó, a szektorban itthon elsőként beszédhanggal is és magyarul kommunikáló digitális pénzügyi asszisztensre, Kate-re.
Az AI kutatja a kritikus ásványkincseket is
Közel 1 millió amerikai dollárral zárta az újabb befektetési körét a Beholder. Ennek köszönhetően lett az AI-alapú, kritikus ásványkincsek feltárásában élenjáró ukrán startup finanszírozója az EIT InnoEnergy, a Rockstart Energy és az STRT. A friss források bevonásával a vállalat felgyorsíthatja a kutatómunkáját és a mesterséges intelligencia-eszközeire alapozva segítheti a zöld energiaátmenethez szükséges kritikus nyersanyagok kitermelését.
K&H: négy lépésben a planetáris szuperintelligencia felé
Az emberi gondolkodáshoz hasonlóan működő gépi intelligencia megjelenését szakértők még igen távoli lehetőségként értékelik. Ugyanakkor az MI fejlődése gyorsuló ütemben zajlik. A valódi kérdés nem az, hogy mikorra válik valósággá ‒ hiszen itt van velünk, a mindennapok része. Sokkal inkább úgy kell feltenni a kérdést, hogy milyen fázisokon keresztül alakul ki, és a végén mit hozunk ki belőle mi, emberek – mondja Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
Copilot for Microsoft 365 már magyarul is
A Microsoft bejelentése szerint 16 újabb nyelvvel gyarapodott azon nyelvek száma, amelyeket a vállalat generatív mesterséges intelligenciára alapuló alkalmazása, a Copilot for Microsoft 365 támogat mind az üzleti, mind pedig az egyéni felhasználók esetében. A magyar is ezek között van.