Tudatosabban költenek a cégek informatikára
A gazdasági válság hatására a magyar cégek is jobban megnézik informatikai költéseiket, sokkal tudatosabban vásárolnak, s ellenőrzik, pontosan mit is kapnak pénzükért - derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem és az IFUA Horváth & Partners közös IT-kutatásából.
A közlemény idézi Drótos Györgyöt, a Corvinus Egyetem docensét, az IFUA partnerét, aki szerint noha az árbevétel-arányos informatikai kiadások nem csökkentek, mégis, sok helyen kevesebb pénz jutott informatikára.
A felmérés szerint a tudatosság a számokban is tetten érhető: a vizsgált szervezetek 65 százaléka ma már belső vagy külső informatikai szolgáltatóval kötött megállapodás alapján vásárol ilyen szolgáltatást. Ráadásul a szervezetek közel fele pénzügyileg is szankcionálja, ha az elvárások nem teljesülnek.
Bár a megkérdezett vállalatok 21 százalékánál nincs részletes megállapodása, a megrendelés ezeknél is rögzített szolgáltatáskatalógus alapján történik. Azon szervezetek aránya, ahol semmilyen formában nincs kibontva a szolgáltatás konkrét tartalma, csak 14 százalék.
A kutatásból egyebek mellett az is kiderül, hogy az IT-költségvetésen belül az elmúlt évben tovább erősödött az üzemeltetés részaránya, a teljes költés 51 százalékáról 55 százalékra, a fejlesztési és az irányítási feladatok rovására.
A nélkülözhető fejlesztések leállítását követően a vállalatok most az üzemeltetési kiadások területén keresik a megtakarítási lehetőségeket. A kutatás szerint a valódi megoldás ezen a területen az, ha a korábban kötött szolgáltatási szerződéseket teljesen újratárgyalják, mert csak ez teszi lehetővé a válság hatására másképpen működő cégek optimális, és esetleg olcsóbb kiszolgálását.
A felmérésből kitűnik, hogy az IT-üzemeltetés is jelentős hatékonyságnövelési potenciált rejt magában. Míg a nemzetközi legjobb gyakorlat szerint például egy üzemeltető munkatársra átlagosan 100-120 munkaállomás jut, addig a magyarországi cégeknél csak 54.
Kapcsolódó cikkek
- Dell: növekedést vár az idén az it-vezetők többsége
- A személyiszámítógép-eladások növekvő hányada táblagép
- Gartner: a vártnál jobban nőnek az it-kiadások az idén
- 2011 már a növekedés éve lehet az IKT szektorban
- A vártnál kevésbé bővült a globális számítógéppiac
- HP: lassan tér magához a számítógép-piac
- Magyarország sikeréhez elengedhetetlen az infokommunikáció erősítése
- Digitális Konzultáció és megújuló jogszabályok a sikeres infokommunikációért
- Beindíthatja a magyar ipart az elektronikai ágazat
- Mérsékelte az IT-szektorra vonatkozó pozitív előrejelzését a Gartner
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.