Esély a pályakezdőknek - gyakornoki program a NEXON-nál
A pályakezdők nagy része a 22-es csapdájában vergődik: gyakorlat nélkül nem kap munkát, munka nélkül viszont nem tud gyakorlatot szerezni. „Miután befejeztem tanulmányaimat a bérügyvitel és a társadalombiztosítás területén, szerettem volna munkába állni. A cégek azonban jellemzően több éves gyakorlattal rendelkező munkaerőt keresnek, így pályakezdőként mindig elutasító választ kaptam” – magyarázza Bulyáki Gabriella, aki a gyakornoki program befejezése után a NEXON munkatársa lett.
A NEXON 2009 novemberében hirdette meg gyakornoki programját, amelyre többszörös volt a túljelentkezés. A nagyszámú pályázót előképzettség, egy bérügyviteli teszt eredménye és a szakmai hozzáállás alapján szűrték meg a NEXON szakemberei. „Mindössze 4 főre hirdettük meg a programot, mivel szerettünk volna a gyakornokok képzésére kiemelt figyelmet és sok energiát fordítani. A résztvevőket tapasztalt mentorok segítették, ugyanakkor a mindennapi munka során a NEXON több munkatársa is bekapcsolódott az oktatásba” – mondta dr. Henczi Lajos, a nexONEDU Felnőttképzési és Vizsgaközpont igazgatója.
Széles körű ismeretek
A gyakornoki program résztvevői – a beléptetéstől az OEP ellátások adminisztrálásán át a havi bevallások elkészítéséig – a bérszámfejtés teljes folyamatát megismerhették. Ezzel párhuzamosan tapasztalatot szereztek a humánügyvitelt támogató informatikai megoldások mindennapi alkalmazásában is. A program ugyanakkor a tehetségmenedzsmenthez kapcsolódó stratégiai gondolkodásmódot is jelzi, amely nem kizárólag a munkaerőpiacon keresi a potenciális munkavállalókat, hanem egy lépéssel korábban, azaz a képzőintézményekben.
„A NEXON évek óta partnerként támogatja a felsőoktatási intézményeket – például a Budapesti Gazdasági Főiskolát, illetve a Pécsi Tudományegyetemet –, hogy hallgatóik korszerű vállalati ismereteket szerezhessenek, elősegítve ezzel a munkaerő-piaci mobilitásuk és elhelyezkedési esélyeik növelését. Éppen ezért kívánjuk a gyakornoki programot is rendszeressé tenni. Bízunk abban, hogy a hasonló munkahelyteremtő vállalati erőfeszítéseket mielőbb kormányzati intézkedések, például adókedvezmények is stimulálják majd. Így lehetne megkönnyíteni, hogy a pályakezdők vagy a tartósan munkanélküliek kilépjenek a 22-es csapdájából, és a munkaadók is előszeretettel alkalmazzák őket, valamint garanciát vállaljanak legalább egy éves továbbfoglalkoztatásukra” – mondta dr. Henczi Lajos.
Kapcsolódó cikkek
- Mit jelent a 4G a humánügyvitelben?
- Dinamizálódik a humánügyviteli szoftverek terén három-milliárdosra nőtt Nexon
- Kiszervezzük vagy házon belül tartsuk a HR feladatokat?
- Összehangolt üzleti és IT funkciókra van szükség a növekedéshez
- A legnagyobb magyar munkaerő-kölcsönző a NEXON-t választotta
- Legfontosabb tudnivalók a munkaidőkerethez kapcsolódó előírásokról
- A NEXON ügyfeleinél nem probléma a nyugdíjpénztári változások számfejtése
- Az átlátható szervezet
- Új igazgatók a NEXON-nál
- A Navigator üzemeltetheti a MÁV-Start Zrt. informatikai rendszerét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.