A Facebook levédi a "face" szót
A Facebook most érkezett el abba a növekedési stádiumba, amikor már van idejük a jogi háttérrel is alaposabban foglalkozni, illetve a jövőt is szeretnék bebiztosítani. A hírek szerint jogászaik éppen 15 kifejezés levédésén dolgoznak, és ezek között bizony számos olyan szó akad, mely egyáltalán nem mondható speciálisnak, sőt kifejezetten hétköznapi jelentésű. Ilyen a „lájkolás”, vagyis a „like”, vagy a „book” is. Az igazi kavarodást azonban a „face” okozza. Ahogy a többi szó esetében, itt is nagy kérdés, hogy milyen mértékig lehet egy mindenki által birtokolt és használt kifejezést jogilag kisajátítani. Ebbe a csapdába majd minden nagy cég belefutott, gondoljunk csak arra, amikor az Apple az „alma” szót szerette volna kizárólag magának, míg a Beatles kiadója is ugyanezt szerette volna. Az alma végül senkié sem lett, csupán annyit sikerült letisztázni, hogy a technológia, illetve a lemezkiadás területén kihez tartozik.
Vélhetően most is ez lesz a megoldás, vagyis a „face” csak kifejezetten a közösségi oldalak világában lesz levédhető. A webkettes világban azonban ez korántsem lesz olyan egyszerű, gondoljunk csak a szépségiparra, a sok ezer ilyen kifejezést nevében használó apró kozmetikai szalonra. Mindenesetre az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatala tegnap közölte, hogy előzetesen engedélyezte a védettséget. A részletek még nem tisztázottak, és vélhetően éppen ezekben rejlik a lényeg, nem véletlen, hogy a kifejezés, melyet érthető módon az elsők között kezdett levédeni a Facebook már 2005 óta vár folyamatban levő eljárásra.
Kapcsolódó cikkek
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Twitter és Facebook nélküli böjtölést tanácsolt egy olasz pap
- NMHH: hárman fellebbezték meg a 900-as tender eredményét
- Telefonhívások, e-mailek, sms-ek adatainak tárolását írná elő a brit kormány
- Ausztráliában per tárgya a Twitter, míg Nagy-Britanniában a kizsákmányoltak szószólójának szerepét játssza
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
- Az ACTA széleskörű társadalmi egyeztetését szorgalmazza az IVSZ
- Különleges egységet hozott létre a cseh rendőrség a számítógépes kalózok ellen
- Kalózportált zártak be a hatóságok, börtönnel fenyegetik a letöltőket
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (2. rész)
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).